« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمددر بازدید از پیچاب باشت؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص معیشت مددجویان تا آنجایی که امکانات کمیته امداد جوابگو باشد، به مددجویان تحت حمایت کمک می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، در پی انتشار گزارشی در خصوص وضعیت نامناسب زندگی یک زن سرپرست خانوار با دو کودک خردسال از خبرگزاری‌های فارس و تسنیم استان کهگیلویه و بویراحمد، در تاریخ یکم بهمن‌ماه 1397 مدیرکل کمیته امداد، حوزه روابط عمومی و بازرسی کمیته امداد استان، رئیس کمیته امداد باشت و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرستان باشت برای بازدید از این خانواده و چند خانواده مددجوی دیگر، راهی منطقه پیچاب باشت شدند.


گزارشی که می‌خوانید شرحی است از سفر مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منطقه پیچاب باشت و بررسی وضعیت زندگی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این منطقه:

شهین تاج دشتیان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد، شوهرش را چهار سال پیش زمانی که هنوز الناز دختر کوچکش به دنیا نیامده بود، از دست داد و بار مشکلات زندگی خود و فرزندانش را یک‌تنه بر دوش کشید تا روزی فرزندانش بزرگ شوند و عصای دستش باشند.

این خانواده در روستای مرزنگان منطقه پیچاب شهرستان باشت واقع در 35 کیلومتری شهر باشت فاقد راه ارتباطی، برق، شبکه تلفن همراه و تلویزیون، خانه بهداشت و سایر امکانات رفاهی زندگی می‌کنند، جایی که زندگی در آن به‌سختی و مشقت برای ساکنانش می‌گذرد.

شهین تاج که سه دختر و دو پسر دارد و دو تا از دخترانش و پسر بزرگش ازدواج‌کرده‌اند و هم‌اکنون با وحید 9 ساله و الناز چهارساله زندگی‌ می کند، از حمایت‌های کمیته امداد می‌گوید و اینکه 21 سال است که تحت حمایت این نهاد است و از خدمات این نهاد برخوردار است.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از چند روستای این منطقه در خصوص این خانواده مددجوی تحت حمایت گفت: خانواده نامبرده در روستای صعب‌العبور مرزنگان در منطقه پیچاب از توابع شهرستان باشت قرار دارد که اهالی این روستای دورافتاده از تمامی امکانات ازجمله راه ارتباطی، برق، آب و ابتدایی‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره هستند.
 وی بابیان اینکه به دلیل صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه و پیچ‌وخم‌های فراوان فاصله 35 کیلومتری تا جاده اصلی حدود 5 ساعت با ماشین کمک دار و یک کیلومتر پیاده‌روی تا رسیدن به محل موردنظر طول کشید، گفت:
شهین تاج دشتیان زن عشایری که با دو فرزند قد و نیم قدش در یک‌منزل قدیمی متناسب با بافت منطقه زندگی می‌کند به گفته خودش حدود 21 سال است که تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است و در حال حاضر ماهیانه مبلغ 400 هزار تومان حقوق و مزایا از طریق کمیته امداد و حمایت خیران از ایتام ایشان، دریافت می‌کند و از همه امکانات این نهاد به‌جز مسکن برخوردار است.  
مبشری با اشاره به اینکه این خانواده نیز از طریق کمک‌های تحصیلی کمیته امداد و طرح اکرام ایتام این نهاد به‌مانند سایر خانواده‌ها برخوردار است، گفت: درخصوص بازدید و بررسی کمک‌های جدید به این خانواده با توجه به بی‌سرپرست بودن آن‌ها و صعب‌العبور بودن منطقه و روستای محل زندگی این خانواده که امکان حمل مصالح به این منطقه غیرممکن است، هماهنگی‌های لازم در خصوص انتقال وی به شهرستان‌های گچساران و یا باشت با میل خودش انجام‌گرفته تا در شرایط فعلی مسکنی برای آن‌ها اجاره شود و تا زمانی که بتوان مسکن مناسبی برای آن‌ها ساخت، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امکانات کمیته امداد محدود است، گفت: در خصوص معیشت مددجویان تا آنجایی که امکانات کمیته امداد جوابگو باشد، به این مددجو و سایر افراد تحت حمایت توجه می‌شود، ولی این روستاها به‌طورکلی مشکل‌دارند و همه خانواده‌های ساکن مشکلات فراوانی دارند که در این خصوص نیاز به زیرساخت‌هایی ازجمله جاده مناسب ،آب و برق و گاز و سایر موارد است که می‌طلبد تمامی دستگاه‌های مربوطه وارد عمل شده و مشکل این منطقه صعب‌العبور را حل کنند.

شایسته ذکر است در این دیدار بسته‌های حمایتی کمیته امداد بین این خانواده و سایر خانواده‌های نیازمند منطقه توزیع شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: