« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
حجت الاسلام بختیاری عنوان کرد:
حجت الاسلام بختیاری گفت:دشمن ما با استفاده از شبکه‌سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع‌آوری اطلاعات، جریان سازی و جنگ روانی به دنبال شکل گیری آسیب های اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی کشور است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حجت الاسلام محمد بختیاری از طلاب جوان حوزه علمیه ی قم در جمع دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرا شهرستان لنده گفت:ارتباط از طریق شبکه های مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است .


کارشناس فضای مجازی حوزه علمیه قم با بیان اینکه شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد  تأثیرگذار است اظهار داشت: فضای مجازی در شکل دهی به هویت نقش دارد و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع تأثیرگذار است.

حجت الاسلام بختیاری با طرح این سوال که چرا شبکه های اجتماعی را رایگان در اختیار ما قرار می هند؟ اظهار داشت:دشمن با استفاده از شبکه‌سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع‌آوری اطلاعات، جریان سازی و جنگ روانی به دنبال شکل گیری آسیب های اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی کشور است.

وی با بیان اینکه  دشمنان ما به بهانه بازی و سرگرمی اعتقادات و ارزشهای ما را هدف قرار دادند خطاب به دانش آموزان گفتند آسیبهای فضای مجازی برای شما سه چیز است: زمان ؛ خانواده و پول

حجت الاسلام بختیاری اظهار داشت در کشور ما متوسط زمان حضور یک کاربر در شبکه های مجازی روزانه  5 تا 7 ساعت می باشد در حالیکه این در کشورهای پیشرفته جهان زمان حضور افراد در شبکه های مجازی ماهی حدود 12 ساعت است.

ایشان افزود برابر برسیهای بعمل آمده متوسط مصرف  اینترنت شما سی میلیارد تومان است که با این مبلغ می شود چند چندین مدرسه احداث نمود و یا بسیاری از امورات زیربنایی آموزش و پرورش را ایجاد نمود.

مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد در این 10الی 12 سال ما در اوج تحریم هستیم اما دو چیز تحریم نشد: اینترنت و لوازم جانبی کامپیوتر .

حجت الاسلام محمد بختیاری در ادامه سخنان خود گفت طی یکسال اخیر ؛ 80 در صد جرائم فضای مجازی افزایش یافته است که بیشترین آمار جرائم مربوط به  کلاهبرداری مالی و دوستی های اینترنتی است.

وی به آسیبهای بازی  انگری برد اشاره کرد و گفت:این بازی علاوه بر توهین به ایران به تمام مسلمان جهان نیز توهین می کند، زیرا در نسخه طراحی مانند مساجد و مکان های مقدس وجود دارد که باید آن ها را از بین ببرید. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب كنید و همچنین خوک هایی كه داخل مسجد ساكن هستند را باید از بین ببرید.

مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد:تحقیقات نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانانی که بیش از دو ساعت در روز  را صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب قرار گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: