« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
«مبین هیوه چی » پاسور نوجوان خوش آتیه و آینده دار گلستانی:
مبین هیوه چی که امسال به عنوان بهترین پاسور در رقابت هیا قهرمانی اموزشگاه شناخته شد، در کنار درس والیبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند و امید وار است در تیم های مطرح کشور بازی کند.
وحید حاج سعیدی:والیبال در ترکمن صحرا یک بازی یا یک سرگرمی نیست؛ مردم صحرا والیبال را می فهمند و آن را چونان رقص خنجر، دار قالی ، اسب و اسب سواری قدر می نهند. این ورزش در کنار سایر رسم و رسوم محلی صحرا، جایگاه ارزشمند و رفیعی پیدا کرده است و در اکثر مراسم شادی جمعیت زیادی از دور و نزدیک برای تماشای مسابقات والیبال که در زمین های خاکی برگزار می شود گرد هم می آیند.


در واقع اگر قالی و قالی بافی را سند هویت زنان ترکمن بدانیم اسب سواری و والیبال را می توان سند هویت مردان ترکمن صحرا نامید و کمتر ترکمنی را می توان یافت که به والیبال علاقه مند نباشد.

والیبال در صحرا سن و سال نمی شناسد و کوچک و بزرگ در این دیار والیبال را می شناسند و هر کس آن را از دریچه نگاه خود می نگرد و از آن لذت می برد.

صحرا والیبالیست های زیادی را به ورزش کشور تحویل داده است و بزرگان والیبال صحرا کم نیستند ولی سال های سال پان تهرانیسم و شهرستان کشی در والیبال مانع از شناسایی واقعی گنج های ورزشی صحرا شد و هیچگاه پیشکسوتان والیبال صحرا به حق واقعی خود در والیبال نرسیدند. هر چند بعد از ورود مربیان خارجی به کشور، تابوی ممانعت از حضور بازیکنان سایر شهر ها در تیم ملی تا حدود زیادی شکست و حضور بازیکنانی چون قائمی و کاظمی در تیم ملی بزرگسالان موید این است.

البته صحرا «فرهاد ها» و «صابر های» جوان زیادی دارد که باید برای معرفی آنها به والیبال کشور تلاش کرد. یکی از این جوانان آینده دار والیبال استان گلستان « مبین هیوه چی» پاسور خوش آتیه و نوجوان تیم اوچ یلدیز آق قلا است که با وجود سن کم، پاس های دیدنی و تماشایی روانه تور می کند.  

هیوه چی که امسال به عنوان بهترین پاسور در رقابت هیا قهرمانی اموزشگاه شناخته شد، در کنار درس والیبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند و امید وار است در تیم های مطرح کشور بازی کند. سقف آرزوهای ورزشی مبین بازی در تیم ملی است که امید وار  است با تلاش خود، حمایت خانواده و دوستان و همراهی اهالی والیبال به این مهم دست پیدا کند.


مبین هیوه چی والیبال همانند بسیاری از بازیکنان ترکمن از زمین های خاکی روستای بدراق نوری آغاز کرده است. به منظور آشنایی بیشتر با این نوجوان آینده دار  والیبال گفتگوی کوتاهی با ایشان انجام دادیم:

والیبال را از چه سالی و از کجا آغاز کردید؟

والیبال را از دوران ابتدایی و از زمین های خاکی روستای بدراق نوری آغاز کردم. حمایت جدی والدینم باعث شد به والیبال علاقه مند شوم و آن را به صورت جدی و حرفه ای دنبال کنم.

تا کنون در چه تیم هایی بازی کرده اید؟

در تیم های منتخب نوجوانان علی آباد کتول ، المپیاد دانش آموزی علی آباد کتول  و تیم مدرسه دانیال نبی بدراق نوری بازی کرده ام. در حال حاضر هم در تیم  اوچ یلدیز آق قلا کانون مسعود آزمون بازی می کنم.

تاکنون در چه رقابت هایی شرکت کرده اید و چه  مقام هایی کسب کرده اید؟

حضور در مسابقات بین روستا و جام رمضان روستای کورد، کسب مقام قهرمانی آموزشگاه های شهرستان در سال 96 و کسب مقام نائب قهرمانی آموزشگاه های علی اباد کتول در سال جاری از افتخارات بنده است . امسال هم در لیگ استان گلستان در حال بازی هستم.

تاکنون چه مربیانی داشته اید؟

آقایان مسعود آزمون، حسین دوجی از گنبد ، حسن طعنه و حاج امان سن سبلی از آق قلا و علی محمودی و حسن کمر از علی آباد کتول مربیان بنده در طول این سال ها بودند و امیدوارم قدردان زحمات آنها باشم.

الگوی ورزشی شما چه بازیکن یا چه بازیکنانی هستند؟

الگوی ورزشی من حاج امان سن سبلی و فرهاد قائمی هستند و سبک بازی آنها را واقعاً دوست دارم .

از مسئولین چه انتظاری دارید؟

ورزش والیبال در روستا ها یکی از سرگرمی ها بچه های ترکمن صحرا است و هر قدر به این ورزش بیشتر بها داده شود، علاوه بر پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان ، زمینه برای حضور آنان در تیم های مطرح بیشتر فراهم می شود. برگزاری منظم لیگ های ورزشی در سنین مختلف نیز از دیگر خواسته های جوانان ترکمن صحرا است.

سخن پایانی

در پایان ضمن تشکر از پدر و مادرم که همواره مرا در این راه همراه و یاور بودند، از مربیانی که در طول این سال ها چیزهای زیادی به من آموختند تشکر ویژه دارم و امیدوارم روزی با بازی در تیم های مطرح و کسب عناوین مختلف بتوانم زحمات بیدریغ آنها را جبران کنم.

گفتگو از وحید حاج سعیدی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: