« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
توصیه نماینده ولی‌فقیه به امدادگران کهگیلویه و بویراحمد:
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش کنیم امروز کارمان متفاوت و برتر از فردا باشد تا به روزمره گی و روزمرگی کشیده نشویم و با فکر بکر و کار نو و جدید بساط فقر برچیده شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از امدادگران با آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.


آیت‌الله ملک حسینی در این دیدار با اشاره به اینکه هرکس در مسیر خدمت به برادر خویش باشد و نیازهای او را برطرف کند موردحمایت خداوند است، گفت: غنی می‌کنید، خدا شما را غنی می‌کند؛ آبرو، نشاط، نان و هرچه را که به دیگران بدهید خداوند در مسیر زندگی به شما عطا می‌کند.

وی افزود: انشاءالله شرایط کار فراهم شود تا مردم با تلاش و کوشش خود به غنایی برسند و بی‌نیاز شوند و نیازی به خدمات نهادهای حمایتی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه سیاست‌ها و فعالیت‌ها هرچقدر غنی و به‌روز باشند در مقابل نیازمندی‌ها کم است، تصریح کرد: کمیته امداد باید با مشارکت بیشتر خیریه‌ها بتواند نیازمندی‌ها را برطرف کند و در این خصوص لازم است حداقل هر شش ماهی یک مؤسسه خیریه به کمک این نهاد بیاید تا کمک‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

آیت‌الله ملک حسینی به خدمات اشتغال کمیته امداد اشاره و بیان کرد: زمانی که دولت اعلام کرد برای یک شغل پایدار جهت توانمندی 150 میلیون تومان نیاز است کمیته امداد با 15 میلیون تومان این کار را انجام داد و موفقیت‌های زیادی در این زمینه به دست آمد هرچند شکست‌هایی هم وجود داشت.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از تحت حمایت قرار گرفتن مجدد افرادی که به‌واسطه خودکفایی از حمایت این نهاد خارج‌شده و مجدداً دچار مشکل شده بودند، گفت: بعضی مواقع با حداقل‌ها می‌توان خیلی کارها انجام داد.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت تعاونی‌ها رفت تا با ایجاد کارگاه، سوله و صنایع تبدیلی کاری انجام داد، گفت: تلاش کنیم امروز کارمان متفاوت و برتر از فردا باشد تا به روزمره گی و روزمرگی کشیده نشویم و با فکر بکر و کار نو بساط فقر برچیده شود.

آیت‌الله ملک حسینی خطاب به امدادگران یادآورشد: هر جا که در کار خود نظارت داشتید 85 درصد کار موفقیت‌آمیز بوده و هر جا که طرحی باشکست مواجه شده  قطعاً نظارت کمتر بوده است.
وی تأکید کرد: امدادگران باید ضمن تقویت عزت‌نفس خود با آموزش‌های فرهنگی عزت‌نفس را در خانواده‌ها بالا ببرند که افراد از تحت حمایت قرارگرفتن خوشحال نشوند و به تحت حمایت بودن خود افتخار نکنند و برای بیرون رفتن از این وضعیت تلاش کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه شرایط فرهنگی و اقتصادی خانواده‌ها فرق می‌کند، افراد متفاوت‌اند و مساوات گاهی بدترین ظلم است، ادامه داد: باید در ادارات تبعیض به حداقل برسد، تفاوت فقیر و فقیرتر مشخص و مستمندان واقعی از حمایت بهتری برخوردار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه انفاق و صدقه باید با مهر و محبت باشد،کارکنان را به تکریم بیشتر مراجعین توصیه کرد و گفت: وقتی کسی به حرف نیازمند گوش می‌دهد دلش گرم  و حس امید در او زنده می‌شود.
قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این نهاد در حال حاضر به 40 هزار خانوار خدمت‌رسانی می‌کند گفت: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه در آبان ماه سال جاری 13 هزار خانوار جدید به چرخه حمایتی این نهاد وارد شدند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون 7760 مسکن برای مددجویان احداث و خریداری‌شده و 40 هزار مورد خدمات عمرانی در زمینه تعمیرات به نیازمندان ارائه‌شده است.
مبشری با اشاره به اینکه در 39 ساله انقلاب 315 میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت‌شده است، تصریح کرد: تاکنون 30 هزار و 758 طرح اشتغال بااعتبار 190 میلیارد تومان برای مددجویان و اقشار نیازمند اجراشده و از محل اجرای این طرح‌ها 10 هزار خانوار به خودکفایی رسیده و چرخه حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی از محل اعتبارات کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان و اظهار کرد: در 39 سال گذشته به مددجویان و افراد نیازمند 84 هزار و 188 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی بااعتبار 63 میلیارد و 698 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت 46 هزار و 746 مورد جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج، بیمه اجتماعی 11 هزار و 207 نفر، بیمه درمانی 10 هزار و 808 نفر، پرداخت کمک‌هزینه به 12 هزار دانش‌آموز و دانشجو و پرداخت خدمات موردی به 72 هزار و 418 نفر را از دیگر اقدامات 39 ساله این نهاد برشمرد.

مبشری در پایان اظهار کرد: امید است با همراهی همه مسئولان و راهنمایی و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و به یاری خدا بتوانیم خدمات بهتر و شایسته‌تری به نیازمندان ارائه دهیم. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین