« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
طنز/وحید حاج سعیدی
اتفاقات ریز و درشت در مملکت نیستند که شرح آنها مثنوی هفتاد بند کاغذ 80 گرمی اندونزی است و به قولی این قصه سر دراز دارد.
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ما هر از گاهی که با مردم کوچه و بازار مواجه می شویم و بحث سیاسی بدون هیچ مقدمه ای آغاز می شود یک جمله مشترک از زبان قاطبه مردم در خصوص دولت احمدی نژاد می شنویم و آن هم درخواست خدا پدر بیامرزی برای جناب ایشان در خصوص خلوت کردن صفوف نانوایی است! یعنی این عزیزان و همچنین آن عزیزان معتقدند اگر احمدی نژاد هیچ کار نکرد دستکم صفوف به هم فشرده نانوایی را از هم گسست و خلوت کرد!

اما در دولت فعلی هیچ چیز سر جایش نیست و بعد از هشت نمی توان دستاوردی چشمگیر و قابل ملاحظه ( البته به جز آفتاب تابان برجام) متصور شد. این روزها اوضاع مملکت آدم را یاد مشک پاره سلطان شنقیط می اندازد که در دره ملخ گرفتار حرامیان شده بود! یعنی هر طرف این مشک پاره را که می گیرند از طرف دیگر در می رود... اشتغال و خودروسازی و قیمت ارز و دلار و سکه جای خود، ملت در تامین پوشک و نان و پنیر و سایر ملزومات اولیه دچار مشکلات عدیده شده اند و قیمت ها لحظه ای و ثانیه ای در حال صعود با صدر جدول هستند. البته این همه داستان نیست و در این گیر و دار وزرای آموزش و پرورش بعد از هر آتش سوزی در مدارس اعلام می کنند دیگر هیچ بخاری نفتی در مدارس نداریم اما باز هم بچه ها در آتش بخاری های نفتی می سوزند و به قول شاعر « دانش آموزان ما را بارها را سوزانده اید. . . ای بخاری های نفتی معذرت خواهی کنید!»

رئیس مجلس که از قضا نماینده مردم است، نقش نماینده دولت را بازی می کند و از دولت می خواهد در تغییر تیم اقتصادی عجله نکند!

اتفاقات ریز و درشت در مملکت نیستند که شرح آنها مثنوی هفتاد بند کاغذ 80 گرمی اندونزی است و به قولی این قصه سر دراز دارد.

دست آخر هم به جای برخورد با نماینده ای که در برخورد با یک کارمند، از الفاظ ناصواب استفاده کرده است، دنبال وزیر اقتصاد و مدیر گمرک و نصاب دوربین مدار بسته و در نهایت آن مرد سیاه پوش می گردیم که با نماینده برخورد کرده است!

علی ای حال از آنجا که عمر برف است و آفتاب تموز و چند صباح دیگر مدت خدمت رسانی این دوستان به پایان می رسد ، پیشنهاد می شود عزیزان یک مقوله ساده مشابه همان صف نانوایی را در نظر بگیرند و با ترسیم نقشه راه در این مدت کوتاه زمینه را برای حل راهبردی آن معضل فراهم سازند تا در پایان دوره هشت ساله لااقل یک یادگاری از خودشان به جای بگذارند. البته منظور اجرای مسکن اجتماعی، اشتغال سالانه یک میلیون نفر، احیای دریاچه ارومیه و حل مشکل ریز گرد ها ، حذف یارانه ثروتمندان، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق، یکسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان، اجرای تعرفه خدمات پرستاری و این طرح های پیش پا افتاده نیست؛ همین که دوستان طرحی همطراز خلوت کردن صفوف نانوایی اجرایی کنند، کفایت است و به قول شاعر خطاب به احمدی نژاد «قانعیم بیشتر از این چه بخواهیم از تو ... اینکه خلوت بنمایی صف نان را کافیست!»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: