« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کهگیلویه و بویراحمد؛
نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از مراکز درمانی ترک اعتیاد استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری که جهت بازرسی از مراکز درمانی اعتیاد و حوزه های مرتبط، به استان سفر نمودند با همراهی نمایندگان شورای مبارزه با مواد مخدر استان، واحد نظارت معاونت درمان، معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی از مراکز درمانی با متادون، مراکز اقامتی( کمپ ها) و مراکز کاهش آسیب استان بازدید کردند.


در ادامه نیز نشستی با حضور این نمایندگان، معاون درمان، جانشین معاون درمان، مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

در این نشست دکتر غلام عباس سبز؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص مراکز درمان اعتیاد و ارتقاء کیفی مراکز درمانی اعم از متادون درمانی و سایر مراکز درمان اعتیاد که دارای مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی هستند، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر توانا؛ مدیر ظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان نیز در ادامه گزارشی از عملکرد تیم نظارتی معاونت درمان در مراکز درمان اعتیاد، برخوردهای قانونی با متخلفین در امر درمان، تشویق مراکزی که به رعایت پروتکل درمانی می‌پردازند و نحوه همکاری و تحت پوشش قرار دادن افراد تحت درمان ارائه نمود.

در این نشست همچنین به برخورد قانونی با متخلفین، نشت دارو از مراکز ساماندهی بیماران متجاهر و لزوم اخذ مجوز فعالیت تمامی مراکز درمانی اعتیاد از معاونت درمان به عنوان متولی امر سلامت تأکید شد.

نمایندگان ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری نیز وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را مناسب اعلام کرده و نحوه برخورد با مراکز متخلف را مورد تأکید قرار دادند.

در کهگیلویه و بویراحمد؛ ۸۰ مرکز درمان اعتیاد اعم از متادون درمانی، کمپ اقامتی، مرکز گذری و پناهگاه شبانه در حال فعالیت است که برخی از این مراکز علاوه بر اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی، دارای مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی و یا مستقر در زندان های استان هستند که امر نظارت، کنترل و پایش این مراکز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و حوزه نظارت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین