« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
گیاهان دارویی
از این گیاه در درمان بیماری‌های ریوی و گوارشی، اسهال، کاهش اسید معده، تحریک فعالیت کبد و درمان نفخ و تهوع نیز استفاده می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف
امیرمسعود طایفه سلطانخانی:پوست زرد بالنگ برای تقویت قلب و دماغ و کبد، سرد و معده احشای داخل شکم مفید است و برای تحلیل بادها و نفخ و کمک به هضم غذا موثر است.

بالنگ حاوی مقادیر زیادی سیترونلال است که یک ترکیب آرامش دهنده بوده و در درمان بیماران مبتلا به افسردگی و بیماری های روانی کاربرد دارد،همچنین در پوست میوه بالنگ اسانس لیمونن، گاما، ترپینن، ژرانیال و نرال است.

ضماد پخته تمام میوه بالنگ در سرکه برای درد مفاصل و نقرس و ورم های مختلفه نافع است. در چین از خوشانده ریشه و پوست بالنگ به عنوان ضدسرفه، نرم کننده سینه ورفع ناراحتی لومباگو استفاده می کنند. تخم بالنگ کرم کش وضد تب است.دم کرده سر شاخه های تازه سبز و جوان آن راشبه جزیره مالاریا به عنوان اشتها آور وضد گرما معالجه شکم درد می خورند.

از بالنگ می‌توان جهت تقویت جگر، معده و جهت تسکین حرارت احشاء و تشنگی و اسهال صفراوی و کبدی استفاده کرد.

جوشانده پوست خشک بالنگ نیز مسکن قوی صفراوی است و جویدن آن نیز موجب خوشبو شدن بوی دهان می‌شود.

روغن بالنگ برای رفع بی‌حسی، فلجی، لقوه، رعشه و درد مفاصل سیاتیک، درد کلیه، مثانه و خوشبویی عرق نافع است.




بر اساس تحقیقات جدید اثرات ضد التهابی و کم کنندگی قند خون در گیاه بالنگ تایید شده‌ که این امر نشان از تاثیر این گیاه در درمان مرض قند (دیابت) و آلزایمر است.

همچنین در تحقیقات جدیدتر مشاهده شده که می‌توان از اثرات ضد التهابی آن برای کنترل درد استفاده کرد.

از این گیاه در درمان بیماری‌های ریوی و گوارشی، اسهال، کاهش اسید معده، تحریک فعالیت کبد و درمان نفخ و تهوع نیز استفاده می‌شود.

اگر به دردهای عصبی دچار هستید، یک لیوان آب با چند قطره آب بالنگ بنوشید. بالنگ خاصیت آرام بخش و مسکن دارد که می‌تواند باعث بهبود میگرن شود.

بالنگ سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل به کاهش مشکلات دستگاه تنفسی از جمله سرماخوردگی کمک کرده و باعث تسریع فرآیند بهبود می‌شود.

بالنگ، منبعی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C – مکملی که خطر تومور را مهار می‌کند- است. خوردن مواد تازه سرشار از ویتامین C ، مانند بالنگ ، می‌تواند باعث بهبود وضعیت سلامت و جلوگیری از بیماری‌های بدخیمی مانند سرطان شود.

میزان بالای ویتامین C در قسمت گوشتی بالنگ –ارگانیک و تازه- به سلامت دندان‌ها و لثه و همچنین جلوگیری از اسکوربوت کمک می‌‌کند.

آبی که چند قطره آب بالنگ ترش در آن ریخته شده باشد، برای کاهش وزن عالی است.خوردن آب گرم با چند قطره آب بالنگ ترش به صورت ناشتا، به شادابی بدن و کاهش وزن کمک می‌کند.

بالنگ میزان بالایی پتاسیم و منیزیم – دو ماده معدنی رژیمی که نقش مهمی در جلوگیری از بیماری عروق کرونر ایفا می‌کنند- دارد. منیزیم، قدرت عضله قلب را حفظ می‌کند و پتاسیم از عملکرد درست دستگاه قلبی عروقی (پرفشاری خون) حمایت کرده و از عفونت‌های مرتبط با آن جلوگیری می‌کند.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: