« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
بهبهان
در راستای اجرای هرچه مطلوبتر برنامه های هفته مبارزه با بیماری ایدز و بزرگداشت روز دانشجو، ایستگاه انجام مشاوره و تست رایگان تشخیص سریع HIV در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برپا شد.
به  گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛همزمان با هفته مبارزه با بیماری ایدز با شعار (برای آگاهی از سلامت خود، من هم آزمایش اچ آی وی می دهم) ، مرکز مشاوره دانشگاه  با همکاری شبکه بهداشت شهرستان و باشگاه مثبت ارمغان سازمان بهزیستی اقدام به استقرار اتوبوس ایدز در دانشگاه نمود که در این برنامه به دانشجویان و کارکنان  داوطلب جهت مشاوره و گرفتن تست اچ آی وی  خدمات رسانی شد.

دکتر ضیایی نژاد معاونت دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه مشاوره و آزمایش اچ آی وی به صورت داوطلبانه، محرمانه و رایگان انجام می گیرد، اظهار داشت: در میان آزمایش های اچ آی وی روش های ساده تر و سریعتری برای تشخیص آنتی بادی اچ آی وی و وضعیت ابتلای افراد وجود دارد و یکی از آنها استفاده از کیت های تشخیص سریع یا همان رپید تست است که در عرض 10تا20دقیقه به جواب می رسد.

وی گفت: مراجعه کنندگان از طریق استفاده از کیت های تشخیص سریع اچ آی وی در کمتر از ۳۰ دقیقه از وضعیت ابتلاء خود به این بیماری اطلاع می یابندو آزمایش تشخیص این بیماری ساده و تنها با استفاده از یک قطره خون از سر انگشت دست، همراه با مشاوره به صورت کاملاً محرمانه و رایگان انجام می شود.

ضیایی نژاد تصریح کرد: فرد مبتلا به ایدز اگر به موقع تحت درمان قرار گیرد، می‌تواند سال‌های زیادی به زندگی خود ادامه دهد.
شایان ذکر است در این ایستگاه توزیع بروشور و انجام مشاوره، تست تشخیصی HIV به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان داوطلب ارائه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: