« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
دو بوکسور بی شکست سنگین وزن جهان، بامداد یک‌شنبه در مبارزه‌ای جذاب برابر هم قرار خواهند گرفت.
 به گزارش آوای رودکوف، دو بوکسور بی شکست جهان در سنگین وزن باید بامداد فردا به وقت ایران در مبارزه‌ای حساس برابر هم قرار خواهند گرفت.

* دیانتی وایلدر چه کسی است؟

دیانتی وایلدر 32 ساله متولد آلاباما است و دوران کودکی سختی داشته است بوکس را تقریبا خیلی دیر شروع کرد. او در 20 سالگی بوکس را به خاطر تامین مالی دخترش که با مشکل مهره‌شکاف به دنیا آمد شروع کرد. او الان 4 فرزند دارد و در انتظار فرزند پنجم خود است. با توجه به این که در سال 2005 او به صورت آماتور بوکس را شروع کرد، موفق شد در المپیک 2008 پکن به مدال برنز برسد.

او در ادامه به سراغ بوکس حرفه‌ای رفت و در 23 سالگی پیشرفت خود را شروع و در سال 2015 قهرمان سنگین‌وزن مسابقات جهانی WBC شد.

* تایسون فیوری چه کسی است؟

او خودش را جیپسی کینگ معرفی و به اصالت ایرلندی خود افتخار می‌کند. پدرش جان فیوری در دهه 80 بوکسور بود. برادرزاده او اندی لی قهرمان سابق بوکس و خواهرزاده دیگر او نیز قهرمان فعلی سنگین وزن بریتانیاست. او 3 ماه زودتر به دنیا آمد و در خطر مرگ قرار داشت. او در هنگام تولد نزدیک 500 گرم وزن داشت. پدرش به خاطر مایک تایسون، اسم تایسون را برای او انتخاب کرد.

او در 35 مبارزه بوکس آماتور برای ایرلند و انگلیس به روی رینگ رفت. او در سال 2008 وقتی 20 سال سن داشت روی به بوکس حرفه‌ای آورد و تاکنون بدون شکست بوده است. در سال 2015 پس از پیروزی بر ولادیمیر کلیچکو صاحب سه کمربند WBA, IBF, WBO شد که بردی تاریخی در تاریخ بوکس بریتانیاست.

بعد از این قهرمانی‌ها او با مشکلات شخصی و سلامتی روبرو بود که از جمله درباره دوپینگ، پرونده او به جریان افتاد. فدراسیون بوکس بریتانیا مجوز تایسون فیوری را در اکتبر سال 2016 به دلیل تحقیق مربوط به دوپینگ و دیگر مسائل پزشکی تعلیق کرد.

* سابقه

وایلدر 40 مبارزه - 40 برد (۳۹ ناک اوت)

یکی از انتقادهایی که از وایلدر می شود این است که او با حریفات متوسطی روبرو شده است و می‌توان از برناون استیورن و لوئیس اورتیس به عنوان سخت‌ترین رقیبانی نام برد که او برابر آنها قرار گرفته و پیروز شده است. هواداران ناک اوت یک دقیقه‌ای آدلی هاریسون قهرمان المپیک سیدنی را از وایدلر به یاد دارند که باعث شد دوران بوکس هاریسون تمام شود.

فیوری 27 مبارزه - 27 برد (۱۷ ناک اوت)

سابقه فیوری بهتر از وایدلر است. او بزرگانی چون کوین جانسون، درک چیسورا و البته ولادمیر کلیچکو را شکست داده است.

* چه گفتند؟

فیوری:

وایلدر مشت‌زن خوب و من بوکسور بامهارتی هستم. شب خاطره انگیز و بزرگی در تاریخ سنگین وزن بوکس خواهد بود. اگر بتوانم از مشکلات ذهنی خودم رها شوم می‌توانم برنده این مبارزه باشم. وایدلر هیچی ندارد که من را برساند. یکسری مشت که برای من که قدم قوی هستم هیچ ترسی ندارد و تجربه کردم.

وایدلر:

این مبارزه برای سنگین وزن بوکس بسیار حائز اهمیت است. زمانی سنگین وزن بوکس در تاریکی بود و الان دوباره به محبوبیت رسیده است. من بهترین هستم و بدترین آدم روی کره زمین. مهم ایجاد سلطه در بازی است.

منبع خبر : ايسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: