« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
فلفل سیاه گیاهی است انگور مانند که گلدار است و برای میوه آن کشت می شود. میوه این انگور خشک شده و به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می شود و در اصل همان فلفلی است که در غذاها استفاده می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:فلفل سیاه یکی از ادویه های رایجی است که در غذاهای ایرانی غالبا استفاده می شود و بسیار خوش عطر است و طعم تندی دارد.

فلفل سیاه گیاهی است انگور مانند که گلدار است و برای میوه آن کشت می شود. میوه این انگور خشک شده و به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می شود و در اصل همان فلفلی است که در غذاها استفاده می شود.

فلفل سیاه به طور مستقیم بر آنزیم های پانکراس و دیگر آنزیم های دستگاه گوارشی تاثیر دارد و آن را تحریک می کند، بنابراین باعث هضم سریعتر و بهتر غذاها می شود، بنابراین مصرف فلفل سیاه همراه با وعده های غذایی به هضم غذا کمک خواهد کرد.

این ادویه یک منبع عالی از منیزیم، ویتامین K، آهن و فیبر است.

در یک قاشق غذا خوری (6 گرم) فلفل سیاه، 15.9 کالری، 4.1 گرم کربوهیدرات و 0 گرم چربی و کلسترول وجود دارد.

محتوای سدیم حدود 3 میلی گرم است، کربوهیدرات 4 گرم و فیبر رژیمی 2 گرم است.

فلفل سیاه دارای ویتامین C در حدود 2٪ از ارزش غذایی است، مقدار کلسیم 3٪ از آنچه که در رژیم غذایی شما مصرف می شود، و آهن است که سهم ارزش غذایی 10٪ است. پروتئین مناسب 0.7 گرم است.

از فلفل سیاه در آروماتراپی استفاده می شود. برای بهبود درد عضلات، حل مشکلات گوارشی و حتی آتریت التهابی مفید است.

فلفل سیاه همچنین دارای خاصیت ضد باکتریایی است. حاوی انواع آنتی اکسیدان هاست. افزایش دهنده ایمنی بدن است و به کاهش تب نیز کمک می کند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان فلفل می تواند به افرادی که سیگار را ترک می کنند نیز کمک کند و در درمان های ترک سیگار استفاده می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه و همچنین خاصیت ضد باکتریایی آن موجب شده تا این ادویه در بهبود سلامت بدن بسیار موثر باشد. برخی از تاثیرات مهم فلفل سیاه شامل پیشگیری از سرطان و دیابت و افزایش سلامت مغز است.

فلفل سیاه همچنین دارای خواص گرمایشی است و به کاهش گاز معده کمک می کند. همچنین میتواند برای مقابله با فتق نیز مورد استفاده قرار گیرد.


مصرف فلفل سیاه سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با انواع مختلف سرطان تقویت می کند، علاوه بر این مصرف این ادویه جذب برخی مواد مغذی مانند سلنیوم، کورکومین، بتا کاروتن و ویتامین های B را در روده افزایش می دهد که این موادبرای سلامت روده و پیشگیری از سرطان بسیار مفید هستند.

پیپرین موجود در فلفل سیاه، دارای ترکیباتی است که با تشکیل سلول های چربی مبارزه می کند. این موضوع باعث شده فلفل سیاه در برخی موارد جایگزینی مناسب برای برخی داروهای مربوط به چربی سوزی باشد.

خواص ضد باکتریایی فلفل سیاه و همچنین پیپرین موجود در فلفل برای جلوگیری از عفونت و گسترش بیماری مفید است.

از آنجا که یک قاشق چایخوری از این فلفل فقط 8 کالری دارد می توان از آن به جای برخی ادویه ها و طعم دهنده های پر کالری استفداه کرد و اینگونه کالری مصرفی روزانه خود را نیز کاهش داد.

فلفل به این دلیل که دارای خواص ضد التهابی است برای بهبود التهاب لثه مفید است. همچنین مخلوط فلفل با نمک باعث تسکین درد دندان می شود. همچنین برای درمان دندان درد، می توانید فلفل سیاه را با روغن گل میخک مخلوط کنید و روی دندان خود بگذارید.

فلفل سیاه اثرات زیادی بر سلامت مغز دارد. پپیرین موجود در فلفل مهار کننده ی آنزیمی است که باعث تخریب سروتونین (انتقال دهنده عصبی) است. این آنزیم همچنین عملکرد هورمون دیگری به نام ملاتونین را که چرخه خواب / بیداری را تنظیم می کند کاهش می دهد، پس مصرف فلفل با کاهش این آنزیم به تنظیم چرخه خواب کمک می کند.

مصرف فلفل سیاه با تولید پلاک آمیلوئیدی از پیری مغزی و آلزایمر جلوگیری میکند. فلفل سیاه همچنین می تواند فعالیت های عصبی را در مغز افزایش دهد، در نتیجه در درمان تشنج موثر است. فلفل سیاه از سلول های عصبی محافظت می کند و از مرگ سلول های اولیه جلوگیری می کند، علاوه بر این، برای بیماران سکته مغزی مفید است.

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه به تثبیت میزان قند خون کمک می کند. این آنتی اکسیدانها با تنظیم هیپرگلیسمی به درمان دیابت کمک می کنند.

این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزادی که باعث پیری می شوند مبارزه می کنند. بنابراین فلفل سیاه برای از بین بردن علائم پیری زودرس از جمله چین و چروک و حتی لکه های تیره بسیار موثر است.

اگرچه فلفل سیاه در مقادیر غذایی در دوران بارداری و تغذیه با شیر مادر خوب است اما دوزهای بالای آن می توانند عوارضی را ایجاد کند. در زنان باردار، دوزهای بالاتر فلفل سیاه می تواند منجر به سقط جنین شود. در طول تغذیه با شیر مادر، عواقب مصرف فلفل بیش از حد به وضوح شناخته شده نیست.
صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: