« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
سیاسی
روحانی این روزها به دروازه‌بانی می‌ماند که تنها شاهد گل شدن توپ‌هایی است که وارد دروازه‌اش می‌شود. توپ‌هایی که گاهی از سمت حریف و گاهی از سمت خودی شلیک می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها اصلاح‌طلبان هم مانند بسیاری از مردم از روحانی راضی نیستند و نمره خوبی به عملکرد رییس جمهور نمی‌دهند.

با نگاهی به شرایط کشور هم می‌شود فهمید، رییس جمهور روحانی در این ماه‌ها به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام برنامه مدونی برای اداره کشور نداشته  و گویی مسخ شده است.

روحانی این روزها به دروازه‌بانی می‌ماند که تنها شاهد گل شدن توپ‌هایی است که وارد دروازه‌اش می‌شود. توپ‌هایی که گاهی از سمت حریف و گاهی از سمت خودی شلیک می‌شود.

با این شرایط به نظر می‌رسد جریان اصلاحات به دنبال جدا کردن راه خود از رییس جمهور روحانی است. می‌خواهند خرج خود را از روحانی جدا کنند.


درست است در سال 92 جریان اصلاحات راهی جز حمایت از روحانی نداشت. عارف، مرد این میدان نبود و می‌ماند تنها حسن روحانی. جریان اصلاحات با باید تن به ریاست جمهوری قالیباف می‌داد که یا ردای ریاست جمهوری را تن حسن روحانی می‌کرد. گزینه دوم با توجه به سابقه شیخ دیپلمات، عقلانی تر به نظر می‌رسید.

در هر دو انتخابات سال 92 و 96 مردم به واسطه حمایت فکری اصلاح طلبان از روحانی به او رای دادند. یعنی اگر دست اصلاح طلبان پشت روحانی نبود معلوم نبود آیا دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی می‌توانست راهی پاستور شود یا نه.

مردم به واسطه اعتماد به اصلاح طلبان به ویژه سید محمد خاتمی به روحانی رای دادند و به واسطه آن امروز از میراث عملکرد روحانی به اصلاح طلبان هم سهم می‌رسد.

امروز جریان اصلاحات هم می‌تواند و هم باید روحانی را نقد کند. چندان جای دفاع باقی نمانده است اما این جریان حق ندارد از تصمیمی که در سال 92 گرفت شانه خالی کند.

آنها از روحانی حمایت کردند و حالا باید جواب این حمایت خود را بدهند.

اصلاح طلبان نباید مثل اصول‌گرایان باشند. کسانی که با هزار سلام و صلوات پشت احمدی نژاد ایستادند اما وقتی دیدند راه او با آنها یکی نیست هر چه از دهن‌شان درآمد نثار احمدی نژاد کردند و گفتند او از اصلا از اول اصول‌گرا نبوده است. اگر دولت او چند سال دیگر تداوم نداشت بعید نبود بگویند احمدی نژاد از اول اصلاح طلب بوده است.

در تاریخ سیاسی ایران ثبت خواهد شد که روحانی با حمایت اصلاح طلبان به قدرت رسید. حالا اصلاح طلبان می‌توانند هر روز روحانی رانقد کنند اما این واقعیت تاریخی را نمی‌توانند لاک بگیرند.

روحانی در دولت دوازدهم بیشتر به تفکر اصول‌گرایی نزدیک بوده تا اصلاح طلبی و این حقیقتی است غیرقابل انکار اما دلیلی بر این معنا نیست که بگوییم او در سال 96 هم با حمایت جریان موسوم به چپ به قدرت رسید.

اصلاح طلبان امروز مثل پدر ومادرانی هستند که فرزندشان آنها را عاصی کرده است و از دست او حسابی شاکی هستند و حتی به او گفته‌اند دیگر حق نداری پا به این خانه بگذاری و دیگر فرزند ما نیستی. آنها هرچه هم رابطه خود را با فرزندشان انکار کنند اما بازهم پدر و مادر او هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: