« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
رئیس دانشگاه یاسوج:
رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه بحران و کمبود آب از مهم ترین مسائل پیش روی کشور و کهگیلویه و بویراحمد است، گفت:در قرن 21 هر گونه اختلاف و بروز جنگی بر پایه آب خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ جلسه تبادل تفاهم نامه بین شرکت آبفای استان و دانشگاه یاسوج  در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد .


در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه یاسوج ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت:  دلسوزی و تلاش پیگیر مدیرعامل آبفای استان و همکارانش ستودنی است.در قرن  21 هر گونه اختلاف و بروز جنگی بر پایه آب خواهد بود.

دکتر احمد عریان گفت: با توجه به عدم مدیریت صحیح در مصرف آب به نسلهای آینده جفا می کنیم که متاسفانه آبیاری سنتی استفاده نادرست از این منابع،  باعث آسیب رساندن به آن شده است . ما در گذشته کارشناسانه ، دانش بنیان و علم محور بدنبال رفع مشکلات کم آبی کشور نبوده ایم که این اقدام می تواند آینده خطرناکی را برای ما و نسلهای بعدی رقم بزند.


رئیس دانشگاه یاسوج افزود: چرا دلسوزانه بدنبال حل مشکلات نباشیم در حالیکه باید در سطح کلان کشور یک دورنمای کلی داشته باشیم تا حداقل این مشکل را به عقب بیندازیم ومتاسفانه کارنامه قابل دفاع برای عملکرد ادارات و دانشگاهها در گذشته نداریم ، عقب نشینی جنگلها و تخریب زمین های حاصل خیز از مشکلات کم آبی است که امیدواریم با همکاری متقابل این مشکل حل شود.


رییس دانشگاه یاسوج،  آمادگی دانشگاه را در راستای ایجاد بستری مناسب برای حل مشکلات آب اعلام کرد و گفت :ما در سطح دانشگاههای تراز اول کشور هستیم و برای جمع آوری ، اصلاح و بازیافت آب با استفاده از  علوم شیمی اقدام خواهیم کرد.

دکتر احمد عریان از امضا ء کردن بیش از 1000 تفاهم نامه در دوران خدمت خود اشاره کرد که  بسیاری از   آنها اجرایی و عملیاتی شده ، اشاره و افزود : امیدواریم این تفاهم نامه آثار و برکاتی داشته باشد و آینده گان از فواید آن بهره مند شوند.


در ادامه این جلسه ، مهندس لدنی نژاد مدیرعامل شرکت آبفای استان ، ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه و بخصوص دکتر عریان ریاست دانشگاه اظهار داشت:  ارتباط ما و دانشگاه در خصوص مسائل مربوط به آب و برق باید قوی تر باشد ،  ما مسولین اجرایی این حوزه محصول دانشگاه هستیم و خودمان را از مجموعه دانشگاه می دانیم .


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ظرفیت های بالای دانشگاه یاسوج  جوابگوی نیاز های صنعت آب می باشد، تصریح کرد: نگاه ما این است که از تمامی ظرفیت های موجود در دانشگاه یاسوج بهره لازم را ببریم.


وی ایجاد ارتباط مستمر دانشگاه یاسوج و آبفای استان را ضروری دانست و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری می‌تواند زمینه ای مناسب  برای استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه و آبفا برای دو طرف  باشد.

لدنی نژاد به راه اندازی مرکز آموزش های صنعت آب و برق استان در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت:  این مرکز نیز به نوبه خود می تواند زمینه‌ساز  ارتباط هرچه بیشتر  دانشگاه یاسوج با  مجموعه وزارت نیرو در استان باشد.


مدیرعامل آبفای استان،  استفاده از ظرفیت دانشگاه را برای مجموعه همکاران خود مهم خواند و گفت: استفاده از مشاورین دانشگاهی نیاز مبرم است به گونه ای  که سطوح علمی دانشگاه می تواند نیازهای ما  را برآورده نمایند و باید هماهنگی های لازم بیش از پیش به وجود آید تا در کمترین زمان ، امکان همکاری متقابل وجود داشته باشد.

مهندس لدنی نژاد با توجه به نقش اساسی  ارتباط شرکت آبفا و دانشگاه از طریق این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه می تواند  دردو قالب مشاوره و مطالعه به ما کمک کند تا در کمترین زمان ، نیازها برآورده شود  و شرکت آبفای استان در همین راستا،  آماده همکاری متقابل و جدی است.

انتهای این جلسه تفاهم نامه  همکاری بین شرکت آبفای استان و دانشگاه یاسوج  امضاء و تبادل شد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: