« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
الیاس تاج‌الدینی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دام زنده استان قاچاق می‌شود، گفت: با توجه به اینکه گمرک استان فعال نیست، دام زنده ما از استان خارج و به اسم استان‌های دیگر صادر هم می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ الیاس تاج‌الدینی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه  مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد اظهار  داشت: میزان تولید دام استان 1840 تن است که مصرف استان 1400 تن بوده و مابقی مازاد است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با موضوع قاچاق دام زنده استان، افزود: این موضوع را تایید می‌کنیم اما کنترل آن با ما نیست و ما فقط تولید می‌کنیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: میدان دام استان‌های همجوار دام عشایر ما را خریداری کرده و از استان خارج می‌کنند و هیچ کنترلی هم نمی‌شود.

مجید علیپور افزود: مردادماه امسال در شهرستان بهمئی حجم زیادی دام زنده خریداری و از استان خارج کردند که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم این دام‌ها به عراق برده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره با تاکید بر اینکه مازاد دام استان باید از طریق شبکه رسمی از استان خارج شود، گفت: اگر خودمان دام استان را صادر کنیم ارزش افزوده آن نصیب دامدار می‌شود اما وقتی پای قاچاقچی‌ها و دلال‌ها وسط بیاید ظلم به دامدار است.

علی‌محمد احمدی با بیان اینکه چرا کالایی که باید ارزش افزوده آن به دامدار برسد جلوی چشممان قاچاق می‌شود، افزود: باید ساز و کاری برای جلوگیری از قاچاق دام وجود داشته باشد که در این راستا دبیرخانه کارگروه جلسه‌ای برگزار کرده و وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.


تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: