« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
نظام راهبری شغلی یک الگوی کارآفرین محور است که در این الگو افراد بیکار به کارآفرین معرفی می شوند تا برای آنها شغل ایجاد کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد،  با بیان اینکه یکی از مهمترین راههای مقابله با فقر، توانمندسازی افراد بی بضاعت و فقیر است، گفت: توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت از طریق توسعه فرصت های شغلی راه حل مناسبی برای افزایش کیفیت زندگی افراد و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.


وی به برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد اشاره و بیان کرد: استعدادیابی جامعه هدف، آموزش افراد واجد شرایط در رشته های مختلف، ارائه مشاوره های شغلی، پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح، نظارت مستمر بر اجرای طرح و ارائه آموزش های تکمیلی، کاریابی برای مددجویان و بیمه اجتماعی مجریان طرح های اشتغال فعال از مهمترین این برنامه هاست.

محبی راهبرد جدید کمیته امداد درخصوص ایجاد اشتغال برای مددجویان را نظام راهبری شغلی اعلام کرد و گفت: نظام راهبری شغلی یک الگوی کارآفرین محور است که در این الگو تعدادی از افراد بیکار را به کارآفرین معرفی می کنیم تا برای آنها شغل ایجاد کند.

وی افزود: راهبران شغلی تمامی مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو از جمله شناسایی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول تسهیلات، پرداخت تسهیلات و اجرای طرح و در نهایت بازاریابی محصولات طرح ایجاد شده برعهده می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نظام راهبری شغلی در این استان در حال پیگیری است که ضوابط آن نیز تدوین و ابلاغ شده است، تصریح کرد: این نهاد در این زمینه در بخش های گیاهان دارویی، صنایع دستی؛ فرش و سنگ های قیمتی در حال برنامه ریزی است.

وی اظهار امیدواری کرد که مدل نظام راهبری شغلی بتواند تحول جدیدی در توانمندسازی جامعه هدف ایجاد کرده و مشکل بیکاری را در کشور حل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: