« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
جهان
رئیس هیات مسیحیان صهیونیست در آمریکا مدعی طرح ترور محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در شمال سیناء و خنثی شدن آن توسط دستگاه اطلاعاتی مصر شد.
«جوئل روزنبرگ» رئیس مسیحیان اسرائیلی در آمریکا که اخیرا با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی دیدار داشته است، از طرح ناموفق ترور بن سلمان در صحرای سینای مصر خبر داد.

روزنامه جروزالم پست از رئیس هیات مسیحیان صهیونیست در آمریکا نقل کرد که «بن سلمان در دیدارش با روزنبرگ و هیات همراه او گفت که می‌خواستند او را در شمال سینا ترور کنند که دستگاه اطلاعاتی مصر آن را خنثی کرد.»

روزنبرگ کشیش اسرائیلی افزود: یک باند تروریست متشکل از شهروندان سعودی در شمال سینا که تلاش داشتند این طرح را اجرایی کنند، دستگیر شدند.

ولی‌عهد سعودی پنجشنبه هفته گذشته با تعدادی از رهبران مسیحی اسرائیلی در آمریکا دیدار کرد. ولی‌عهد سعودی در این دیدار تلاش کرده است تا پیامی را از طریق این هیات مسیحیان صهیونیست به کاخ سفید و جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا برساند.

رئیس هیات مسیحیان صهیونیست در آمریکا بیان داشت: پیام بن سلمان این بود که قتل خاشقچی فاجعه بار و غیرقابل پذیرش بوده و در پیام دیگری گفته است «نمی توانم اجازه دهم این موضوع جلوی اصلاحاتی را که می خواهیم در عربستان انجام دهیم و حفاظت از سعودی برابر دشمنانمان ایران، اخوان المسلمین، القاعده و داعش را بگیرد.»

روزنبرگ که تابعیت اسرائیلی و آمریکایی دارد و از پنج سال پیش به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بود و اکنون یک مسیحی اسرائیلی محسوب می‌شود، گفت که بن سلمان به مدت نیم ساعت درباره مناقشه اسرائیل و فلسطینیان و همچنین گرم شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی صحبت کرد، اما خواسته که اظهاراتش در این باره رسانه‌ای نشود.

بن سلمان در ماه مارس 2018 نیز در سفر به نیویورک با رهبران گروه‌های یهودی دیدار کرده بود. بنا به اعلام سفارت عربستان در آمریکا، ولی‌عهد سعودی در آن زمان هم با دو مقام کلیسای کاتولیک و سه شخصیت از گروه های یهودی ملاقات کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین