« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
جهان
وزیر امور خارجه قطر در سفر به بغداد به مقامات عراقی پیشنهاد کرده است که ائتلافی پنج جانبه تشکیل شود تا این کشورها بتوانند منافع مشترک سیاسی و اقتصادی خود را بهتر پیگیری کنند.منابع رسمی دو کشور هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛وزیر امور خارجه قطر در سفر به بغداد به مقامات عراقی پیشنهاد کرده است که ائتلافی پنج جانبه تشکیل شود تا این کشورها بتوانند منافع مشترک سیاسی و اقتصادی خود را بهتر پیگیری کنند.منابع رسمی دو کشور هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.

برخی منابع رسانه ای در عراق از پیشنهاد قطر به مقامات عراقی برای تشکیل یک ائتلاف پنج جانبه با حضور این دو کشور و جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و سوریه خبر می دهند.

این خبر درحالی منتشر شده است که یک هیات قطری به ریاست 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر سفری در دو روز گذشته در بغداد با مقامات مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

این منابع می گویند: وزیر امور خارجه قطر در این سفر به مقامات عراقی پیشنهاد کرده است که ائتلافی پنج جانبه تشکیل شود تا این کشورها بتوانند منافع مشترک سیاسی و اقتصادی خود را بهتر پیگیری کنند.


منابع رسمی دو کشور هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.


گزارش حاکی است: محمد بن عبدالرحمن همچنین بر ادامه حمایت از عراق در دوره بازسازی و تامین مالی طرح های متوقف شده این کشور تاکید کرده است.


محمد بن عبدالرحمن در جریان سفر به عراق با رییس جمهوری، رییس مجلس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و راههای توسعه آن بحث و تبادل نظر کرده است.


وزیر خارجه قطر بعد از پایان دیدار از عراق و در نشست خبری با 'محمد علی حکیم' همتای عراقی خود ، اظهار داشت: امیدوار به توسعه روابط خود با عراق هستیم. دستاوردهای دولت عراق در پیروزی علیه تروریست ها کامل نخواهد شد مگر با ایجاد امنیت و ثبات منطقه ای که مورد حمایت دولت قطر هم هست. وزیر خارجه قطر در سفر به عراق همچنین با 'نوری المالکی ' رییس ائتلاف دولت قانون ، 'هادی العامری' رییس ائتلاف انتخاباتی فتح ، 'سیدعمار حکیم' رییس جریان حکمت ملی، 'ایاد علاوی' رییس ائتلاف الوطنیه و 'خمیس خنجر' رییس ائتلاف المحور الوطنی دیدار کرد و در گفتگو با آنان بر تعهد دولت قطر به حمایت از ثبات عراق تاکید کرد.

روابط عراق و قطر در یک سال پایانی دولت 'حیدر العبادی ' نخست وزیر سابق عراق، توسعه نسبی داشت.

نامه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: