« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
در شش‌ماهه نخست سال جاری محقق شد:
مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد چهار میلیارد و 613 میلیون تومان زکات در نیمه نخست سال جاری پرداخت کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 221 درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه این نهاد به‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌آوری زکات است، گفت: مردم خیر و نوع‌دوست استان چهار میلیارد و 613 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و کفارات در شش‌ماهه نخست سال جاری پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به رشد 221 درصدی پرداخت زکات سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: موارد هزینه کرد زکات امور محرومان و پروژه‌های عمرانی  است که در این زمینه 67 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی و 33 درصد در امور محرومان هزینه شده است و تلاش ما این است که سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.

محبی بابیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری 15 هزار و 530 مورد خدمت به مددجویان ارائه‌شده است، گفت: 12 مورد جهیزیه، 168 مورد کمک‌هزینه درمانی،68 مورد امور تحصیلی، چهار مورد آزادی زندانی، پنج مورد احداث و تعمیر مسکن، 15 هزار و 132 مورد معیشت و 141 مورد در سایر زمینه‌ها به مددجویان ارائه‌شده که مبلغ هزینه شده در این زمینه یک میلیارد و 452 میلیون تومان است. 

وی به پروژه‌های عمرانی انجام‌شده از محل زکات جمع‌آوری‌شده امسال اشاره و بیان کرد: در این خصوص 46 پروژه عمرانی در زمینه احداث، مرمت و بازسازی مساجد، غسالخانه، کتابخانه، حسینیه و سایر پروژه‌های عمرانی بااعتبار بیش از سه میلیارد تومان انجام شد.

 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زکات یکی از ظرفیت‌های مهم کمیته امداد برای کمک به محرومان و نیازمندان است گفت: در حال حاضر 226 روستای زکات دهنده در استان داریم و امیدواریم که بااطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم. 

محبی به برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر اقداماتی ازجمله تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌ها جهت همکاری با شوراها، تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات ازجمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار دارد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: