« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
جبرئیل دونلو رئیس شعبه مرکزی بیمه ایران شهرستان علی آباد کتول:
اجرای کامل تعهدات بر اساس مفاد قانون، رضایت مشتری و ارائه مشاوره و همکاری با زیان دیده از اصول کاری و اخلاقی در بیمه مرکزی شهرستان علی آباد کتول است
پایگاه خبری آوای رودکوف     avayerodkof.ir
وحید حاج سعیدی:صنعت بیمه در کشور چندان هم نوپا نیست. هر چند تا سال 1314 هجری شمسی، در ایران شرکت بیمه داخلی و یا نیمه داخلی وجود نداشت و بازار بیمه کشور، کاملاً در اختیار نمایندگی های بیمه های خارجی بود ولی در سال 1310 خورشيدي ، فعاليت جدي ايران در زمينه بيمه آغاز شد . در اين سال بود که قانون و نظامنامه ثبت شرکتها در ايران به تصويب رسيد و متعاقب آن بسياري از شرکتهاي بيمه خارجي از جمله گستراخ ، آليانس ايگل استار، يور کشاير ،رويال ،ويکتوريا، ناسيونال سويس،فنيکس، اتحاد الوطني و ... به تاسيس شيعه يا نمايندگي در ايران پرداختند.

گسترش فعاليت شرکتهاي بيمه خارجي مسوولان کشور را متوجه ضرورت تاسيس يک شرکت بيمه ايراني کرد و دولت در سال 1314 شرکت سهامي بيمه ايران را با سرمايه 20 ميليون ريال تاسيس نمود . فعاليت رسمي شرکت سهامي بيمه ايران از اواسط آبان ماه همان سال آغاز شد تاسيس شرکت سهامي بيمه ايران نقطه عطفي در تاريخ فعاليت بيمه اي کشور به شمار مي رود زيرا از آن پس دولت با در اختيار داشتن تشکيلات اجرايي مناسب ،قادر به کنترل بازار و نظارت بر فعاليت موسسات بيمه خارجي شد .


رئیس شعبه مرکزی بیمه ایران شهرستان علی آباد کتول در این خصوص گفت: دو سال پس از تاسيس شرکت سهامي بيمه ايران يعني در سال 1316 ، قانون بيمه در 36 ماده تدوين شد و به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد .پس از آن نيز مقررات ديگري در جهت کنترل و نظارت بر فعاليت موسسات بيمه از طريق الزام آنها به واگذاري 25 درصد بيمه نامه هاي صادره به صورت اتکايي اجباري به شرکت سهامي بيمه ايران وضع شد:در اين رهگذر ،الزام به بيمه کردن کالاهاي وارداتي و صادراتي و اموال موجود در ايران و ايرانيان مقيم خارج از کشور نزد يکي از موسسات بيمه که در ايران به ثبت رسيده اند، بر استحکام شرکتهاي بيمه افزود.
وی در خصوص فعالیت های متنوع بیمه اذعان داشت: در طول این سال ها بیمه ایران به عنوان یک بیمه دولتی با پشتوانه و حمایت مردم که همان اعتماد به این بیمه است، توانست خدمات گسترده ای به مردم ارائه کند. بیمه های آتش سوزي، اتومبيل، مسئوليت، درمان، عمر، باربري، درمان ، حوادث و بخشی از خدمات گسترده بیمه ایران است که با وجود برخی ناملایمات و سودجویی عده ای در بازار بیمه همچنان به عنوان یک بیمه معتبر و قابل اعتماد در نزد مردم شناخته می شود و همه ساله افراد زیادی برای خرید بیمه نامه به این شرکت معتبر مراجعه می کنند.

ایشان در خصوص فعالیت های بیمه مرکزی شهرستان علی اّباد گفت: در استان گلستان فقط شهرهای گرگان، گنبد، علی آباد کتول و بندر ترکمن دارای بیمه مرکزی هستند. اما با وجود امکانات و پرسنل کمتر ، بیمه ایران شهرستان علی آباد در سال جاری به عنوان برتر استان شناخته شد و با حضور مسئولان استانی بیمه ایران، از پرسنل زحمتکش این شعبه تقدیر به عمل آمد.

دونلو از رشد 50 درصدی خرید بیمه و صدور بیمه نامه تا پایان مهر سال جاری در مقایسه مدت مشابه با سال قبل خبر داد و گفت: افزایش سطح علمی مردم و گسترش فضای مجازی، سطح دانایی و آگهی مردم افزایش پیدا کرده است و این افزایش بینش و دانش عمومی مردم، قطعاً در انتخاب شرکت های بیمه قابل اعتماد موثر است. بی تردید کسب رتبه برتر استان ماحصل اعتماد مردم شریف شهرستان و ارائه خدمات شفاف و گسترده بیمه است. امید است ما هم بتوانیم با ارائه خدمات پس از فروش شایسته و در خور مردم شهرستان، گوشه ای از اعتماد آنان را پاسخ گفته و با جبران تمام یا بخش اعظمی  از خسارات حادث شده،  از  تالمات روحی و فشار های مالی بیمه شدگان بکاهیم.

رئیس شعبه مرکزی بیمه ایران شهرستان علی آباد کتول از برنامه های آموزشی این بیمه خبر داد و گفت: شعبه مرکزی بیمه ایران در علی آباد کتول دارایی 30 نماینده فعال می باشد که این نمایندگی ها در شهرهای علی آباد کتول، فاضل آباد، خان ببین، قرق و دلند مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. با این پتانسیل در آینده نزدیک با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی در صدد توسعه آگاهی بخشی در بین دانش آموزان و خانواده ها هستیم تا فرهنگ بیمه و پیشگیری توامان در جامعه نهادینه شود و بیمه ایران به عنوان نهادی موثر در جلوگیری از خسارات و یاریگر بعد از بروز حوادث نقشی اساسی ایفا کند.

وی در پایان ضمن تشکر از شهروندانی که به این بیمه اعتماد نموده اند، گفت: همواره پیشگیری بهتر، موثرتر و عاقلانه تر از درمان است. فلذا به شهروندان توصیه می شود در زمینه شغلی و مسئولیت، ابنیه ،وسائل نقلیه، وسایل، درمان و ... در وهله اول ضمن مشورت با کارگزاران بیمه و آشنایی با خدمات متنوع بیمه، پرداخت حق بیمه مختصر را نوعی سرمایه گذاری تلقی کنند و مطمئن باشند در صورت بروز حادثه پرسنل خدوم بیمه بزرگ ایران، در نقش مشاور، وکیل و حامی در احقاق حق بیمه شوندگان تلاش جدی دارند . البته رشد 50 درصدی خرید بیمه توسط شهروندان در شش ماهه اول سال 97 در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، نشان از اعتماد مردم به این بیمه است. اجرای کامل تعهدات بر اساس مفاد قانون، رضایت مشتری و ارائه مشاوره و همکاری با زیان دیده از اصول کاری و اخلاقی در بیمه مرکزی شهرستان علی آباد کتول است و مردم مطمئن باشند بیمه در زمان پرداخت حق خسارات،  به شغل، قومیت و موقعیت اجتماعی افراد  هیچ توجهی ندارد و در چارچوب قانون در انجام تعهدات مندرج در قرار داد های بیمه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

گفتگو از وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: