« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
پایگاه خبری آوای رودکوف:پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان 'الخلیج اونلاین' ادعا کرد که طی هفته های گذشته 'عادل الجبیر' وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس های سری با این کشور برقرار کرده است.

به گزارش ایرنا؛ پایگاه اطلاع رسانی عرب زبان 'الخلیج اونلاین' ادعا کرد که طی هفته های گذشته 'عادل الجبیر' وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس های سری با این کشور برقرار کرده است.

این سایت خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه نوشت : الجبیر در تماس های خود با ایران راجع به برخی مسایل منطقه ای از جمله موضوع یمن گفت و گو کرده است .

این گزارش می افزاید: تماس های عربستان با ایران در زمانی است که دولت ریاض به دلیل اعتراف به قتل خاشقچی روزنامه نگار ناراضی خود در استانبول، تحت شدیدترین فشارهای جامعه جهانی پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001 میلادی است.

الخلیج آونلاین نوشت: 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان که هفته گذشته به عربستان سفر کرده بود برای میانجیگری با هدف پایان جنگ یمن ابراز علاقه کرده بود.

دی ماه سال 94 ، عربستان سعودی بعد حمله به سفارت و کنسولگری آن در ایران در اعتراض به اعدام شیخ نمر یکی از رهبران شیعه این کشور ، روابط خود با تهران را قطع کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این حمله نظامی با تاکید بر لزوم حل تنش از راههای سیاسی خواستار انجام گفت وگوهای یمنی – یمنی با هدف دستیابی به صلح در این کشور بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین