« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،  عبدالباری عطوان، روزنامه نگار مشهور عرب در مصاحبه با این شبکه گفت: می‌خواهم درباره سخنان عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سعودی اظهارنظر کنم که گفت خاورمیانه در برابر دو دیدگاه قرار دارد که شامل دیدگاه تاریک ایران و دیدگاه نورانی عربستان است. واقعیت آن است که سعودی‌ها اصلا دیدگاهی از خود ندارند و از دیدگاه آمریکایی-اسرائیلی پیروی می‌کنند. دیدگاه مقابل آن هم دیدگاه مقاومت است. دیدگاه آمریکایی-اسرائیلی می‌خواهد مسئله فلسطین را به طور کامل حذف کند و اسرائیل را به عنوان رهبر به منطقه تحمیل کند. این در حالی است که محور مقاومت بر استقامت در برابر این طرح و ناکام گذاشتن آن تاکید دارد. محور مقاومت می‌خواهد با این طرح آمریکایی-اسرائیلی که از حمایت بعضی کشور‌های عربی برخوردار است، مقابله کند.

عطوان افزود: محور مقاومت، محوری است که در حال قدرت گرفتن بیشتر است. شاهد ناکامی گنبد آهنین در مقابله با چند ده موشک شلیک شده از نوار غزه بودیم، اگر هزاران موشک از جنوب لبنان، سوریه، ایران و نوار غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی شلیک شود، چه شرایطی ایجاد خواهد شد؟ قدرت بازدارندگی واقعی همین است. محور مقاومت امروز در فلسطین، عراق، لبنان و سوریه گسترده است و از حمایت گسترده مردمی هم در منطقه عربی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: نشست امنیتی منامه، در واقع تلاش برای مقدمه چینی به منظور تجاوزگری جدید علیه منطقه، ایران و شاید سوریه بود. اما ارزیابی من آن است که این طرح به هیچ وجه موفقیت آمیز نخواهد بود. زیرا با کسانی روبروست که شهادت طلب هستند و برای مقابله با این طرح آمادگی دارند. کسانی هستند که می‌خواهند از منطقه در برابر این طرح آمریکایی-اسرائیلی دفاع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین