« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان خبر داد؛
ئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح گزارش ۶ ماهه از عملکرد مرکز eoc مدیریت بحران این دانشگاه گفت: در این مدت 176 فقره تصادف ویژه با یک هزار و 96 مصدوم داشتیم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح گزارش ۶ ماهه از عملکرد مرکز eoc مدیریت بحران این دانشگاه گفت: در این مدت ۱۷۶ فقره تصادف ویژه با یک هزار و ۹۶ مصدوم داشتیم.به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد، جلال پور فرد با بیان اینکه(eoc) مرکز کنترل عملیات یکی از مراکز مهم استراتژی در بحث مقابله با سوانح و بلایا است، افزود: بیش از ۵۴۲ مورد حادثه ویژه به این مرکز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بحران مکانی است برای هدایت و نظارت بر انجام ماموریت‌ها و تمامی فعالیت‌های مرتبط با سوانح در جهت بهبود کارایی نیروهای دخیل در عملیات و همچنین ارتقاء کارایی آنها، عنوان کرد: در ۶ ماه اول سالجاری ۱۷۶ فقره تصادف ویژه (بالای ۵ مصدوم) در مجموع ۱۰۹۶ مصدوم به این مرکز گزارش شده است.

پوران‌فرد در خصوص تصادفات ویژه تصریح کرد: از مجموع ۱۷۶ فقره تصادف ویژه ۱۲۲ مورد تصادف برخورد دو خودرو با هم بوده که ۸۰۰ نفر مصدوم درپی داشتند.

وی با بیان اینکه ۲۱۲ مصدوم مربوط به ۳۸ فقره واژگونی خودرو بوده است، افزود: در این ۶ ماه نیز ۱۳ مورد انحراف خودرو اتفاق افتاد که این خودروها از مسیر جاده خارج شده و ۸۴ مصدوم را برجای گذاشته است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در این تصادفات ویژه به وقوع پیوسته در استان  ۲۱۲ مصدوم در صحنه حادثه توسط تکنسین آمبولانس های اعزامی ۱۱۵ مداوای سرپایی و ۸۷۴ مصدوم بعداز ارائه خدمات پزشکی اولیه به بیمارستانهای استان انتقال داده شدند.

پوران‌فرد بیان کرد: در سال جاری ۹ غرق‌شدگی به مرکز بحران دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد که دو نفر با اقدامات سریع افراد در صحنه و مداخله سریع اورزانس نجات پیدا کردند.

وی ابراز کرد: ۸ زلزله در ۶ ماهه اول سال جاری به مرکز بحران دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد که در این تعداد زلزله ۲۸۳ مصدوم توسط اورژانس خدمات رسانی شدند.

پوران‌فرد در خصوص صاعقه زدگی که در نیمه اول امسال جان یک نفر را در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفت، افزود: ۵۸ مسمومیت گازگرفتگی وغذایی به مرکز eoc در طول این ۶ ماه گزارش شد که ۴۱ مسمومیت مربوط منواکسیدکربن و ۱۷ مورد دیگرمسمومیت غذایی بودند.

وی با اشاره به این موضوع که در نیمه اول سال جاری ۲ مورد گرد و غبار با غلظت بالا به مرکز بحران دانشگاه علوم پزشکی گزارش شد، گفت: خوشبختانه بیماری در این خصوص برای امدادخواهی گزارش نشد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: بر اثر انفجار پیک نیک و نشت گاز در خودرو و منازل نیز ۱۴ مورد در ۶ماهه اول سال  رخ داد که توسط فوریت‌های پزشکی خدمات اولیه ارایه و به بیمارستان های استان انتقال داده شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: