« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
پایگاه خبری آوای رودکوف: نامزد روزنامه‌نگار برجسته عربستانی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست به روشن شدن سرنوشت این روزنامه‌نگار مخالف سعودی کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خدیجه چنگیز»، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته عربستانی، که از سه‌شنبه گذشته پس از رفتن به داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه ناپدید شده است، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواست به روشن شدن سرنوشت این منتقد ریاض کمک کند.

او در مطلبی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، نوشت خاشقجی، که از ستون‌نویسان این روزنامه و از منتقدان آشکار سیاست‌های ریاض بود، «برای اصول خود مبارزه می‌کرد.»

چنگیز نوشت هرچند خاشقجی می‌دانست دیدگاه‌هایش برخی افراد را خشمگین کرده است، وارد کنسولگری شد «بدون اینکه در باره امنیت خود در آنجا تردید داشته باشد»، اما پس از سه ساعت انتظار در بیرون کنسولگری «ترس و نگرانی» او را فرا گرفت.

چنگیز در مطلب خود در واشنگتن پست نوشت: «به توانایی‌های مقامات دولت ترکیه اطمینان دارد.»

او افزود: «در این زمان، من از رئیس جمهور ترامپ و ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا درخواست می‌کنم به روشن شدن سرنوشت جمال کمک کنند.»

نامزد خاشقجی همچنین نوشت: «من از عربستان سعودی، به ویژه ملک سلمان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، نیز می‌خواهم همین اندازه حساسیت از خود نشان دهند و فیلم دوربین‌های نظارتی داخل کنسولگری را منتشر کنند.»

ترامپ روز دوشنبه درباره ماجرای خاشقجی ابراز نگرانی کرد و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز خواستار تحقیقات کامل درباره ماجرای ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی شد.

منابع دولتی در ترکیه گفتند پلیس معتقد است خاشقجی ۵۹ ساله در داخل کنسولگری عربستان به قتل رسیده است، اما ریاض این اتهام را رد می‌کند.

رسانه‌های محلی ترکیه اعلام کردند پلیس این کشور همچنین احتمال ربوده شدن خاشقجی را نیز بررسی می‌کند.

ریاض اعلام کرده است خاشقجی پس از مراجعه به کنسولگری آنجا را ترک کره است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: