« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
جینسینگ گردش خون و همچنین جذب اکسیژن توسط خون را بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد "جینسینگ" می باشد که بهتر است آن را "گیاه جوانی" یا "نوش دارو" بنامیم.

ریشه خشک شده این گیاه سال هاست که مورد استفاده خوراکی افراد قرار می گیرد. این ریشه خشک شده می تواند به تنهایی به صورت دم کرده(جوشانده و چای) یا به عنوان بخشی از یک نوشیدنی دم شده گیاهی همراه با سایر گیاهان و یا حتی به صورت افزودنی به سوپ یا به شکل قرص مورد مصرف قرار بگیرد. اما رایج ترین شکل استفاده از آن، به صورت دم کرده و چای یا به صورت عصاره (شیره) است.

روزانه یک گرم ریشه خشک جینسنگ در سوپ یا غذاهای دیگر. مدت زمان این دوره درمانی نباید بیش از 3 ماه باشد.

جینسینگ برای تقویت حافظه و بهبود توانایی های شناختی مفید و قابل توصیه است، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در جینسینگ از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند.
گیاه معروف جینسینگ می تواند سلول های مغز را تحریک کند و قدرت تمرکز و عملکرد را کاملا بهبود دهد چرا که شواهد نشان دادند که با استفاده از گیاه جینسینگ به مدت 12 هفته، بیمارانی که مبتلا به آلزایمر بودند را بهبود دهد.

جینسینگ گردش خون و همچنین جذب اکسیژن توسط خون را بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

جینسینگ با تحریک جریان خون به پوست سر باعث افزایش رشد مو می شود.

عصاره گیاه جینسینگ توانایی تولید ترکیبات ضد میکروبی را دارد که می تواند باکتری ها و ویروس ها را به راحتی از بین ببرد که مطالعاتی در این زمینه نشان دادند که ترکیبات پلی آتییلن جینسینگ در برابر عفونت های باکتریایی موثر می باشند.

جینسنگ به عنوان درمان طبیعی برای چین و چروک پوست صورت استفاده می شود. علاوه بر این استفاده موضعی از چای جینسینگ لکه های پوستی را از بین می برد و پوست شما را سالم و درخشان می کند.


جینسینگ برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش صورت بسیار مفید است. جینسینگ سریع جذب پوست شده و گردش خون را بهبود می بخشد، مصرف منظم جینسینگ علاوه بر از بین بردن آکنه و جوش، پوست تان را روشن و شاداب می کند.

جینسینگ باعث جوان سازی و شاداب شدن پوست می شود. نه تنها باعث بهبود کولاژن سازی در پوست می شود و همچنین باعث از بین رفتن لکه های سیاه روی پوست صورت می شود. می توانید ریشه جینسینگ یا عصاره آنرا با روغن زیتون یا عسل مخلوط کنید این ترکیب برای پوست فوق العاده می شود.

از دیگر ویژگی های جینسینگ برای پوست این است پُف چشم ها و خط زیر چشم ها را از بین می برد.

ریشه و برگ های جینسینگ غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند این مواد برای پوست فوق العاده سودمند هستند. این مواد باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند. نوشیدن چای جینسینگ نیز باعث بهبود و زیبایی پوست می شود.

یکی از مزایای جینسینگ توانایی آن به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها است، همچنین جینسینگ متابولیسم بدن را افزایش داده و برای درمان چاقی مفید است.

مصرف این گیاه دارویی می تواند به عنوان یک مکمل گیاهی برای افزایش ظرفیت جسمی و روانی در ورزشکاران و بدنسازان استفاده شود. جینسینگ می تواند انرژی را در طول تمرینات افزایش داده و باعث افزایش عضله سازی شود.

مصرف جینسینگ باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد دیابتی و افراد سالم می شود. پس نتیجه می گیریم که مصرف متعادل جینسینگ می تواند قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کاهش دهد.
امروزه جینسینگ را به صورت قرص و کپسول هم مصرف می کنند که همان خواص و عوارض جینسینگ را دارد و برای افرادی که طعم جینسینگ را دوست ندارند.
صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
Nasir
|
Afghanistan
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
2
1
سلام من نصیراحمد هستم میخام بدونم که جینسنگ که برای حافظه and برای مغز موفید است and برای تقویت حافظه وایقیت بهبود بخش است یا خیر لطفا در این پاسوخ این سوال جواب بدید ممنون
Nasir
|
Afghanistan
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
1
1
سلام من نصیراحمد هستم میخام بدونم که جینسنگ که برای حافظه and برای مغز موفید است and برای تقویت حافظه وایقیت بهبود بخش است یا خیر لطفا در این پاسوخ این سوال جواب بدید ممنون
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: