« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
در این روزهای سرد زمستانی که علاقه به نوشیدنی گرم دو برابر میشود پیشنهادهای خوبی برای نوشیدنی هایی داریم که کمک به کاهش وزن شما می کند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از بهداشت نیوز:

1. چای سبز
چای سبز اغلب و به دلایلی با سلامتی همراه است.
نه تنها با آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند بسته بندی شده، بلکه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است.
در چندین مطالعه نشان داده شده است که مصرف چای سبز سبب کاهش وزن و کاهش چربی بدن می شود.
بررسی 14 مطالعه نشان داد افرادی که چای سبز با غلظت بالا برای 12 هفته مصرف کردند به طور متوسط 0.44 تا 7.7 پوند (0.2 تا 3.5 کیلوگرم) بیشتر از افرادی که چای سبز ننوشیدند از دست دادند.
لازم به ذکر است که این مزایا به این علت است که چای سبز حاوی مقادیر زیاد کاتچین، آنتی اکسیدان است که ممکن است باعث سوزاندن چربی و افزایش سوخت و ساز بدن شود.
ماتچا Matcha یک نوع چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری از کاتچین ها از برگ سبز چای است که باعث می شود انتخاب خوبی برای کاهش وزن باشد.
یک مطالعه نشان داد که زنان مصرف کننده 3 گرم سوسپانسیون روزانه در طول ورزش نسبت به زنان که ننوشیدند سوزش چربی بیشتری داشتند.
به علاوه، چای سبز حاوی کافئین است که می تواند باعث کاهش وزن و افزایش عملکرد در ورزش شود.
علاوه بر این، افرادی که چای سبز می نوشند فشار خون پایین دارند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سرطان های خاص و دیابت کاهش می یابد.

2. قهوه
قهوه توسط مردم در سراسر جهان برای افزایش سطح انرژی و بالا بردن خلق و خوی استفاده می شود.
این به این دلیل است که قهوه حاوی کافئین، ماده ای است که به عنوان یک محرک در بدن عمل می کند و می تواند باعث کاهش وزن شود.
قهوه می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
یک مطالعه در 33 فرد بزرگسال نشان داد که افرادی که قهوه حاوی 6 میلی گرم کافئین در هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کردند کالری کمتری نسبت به افرادی که کافئین کمتر یا مصرف نکرده بودند دریافت کردند.
همچنین مصرف کافئین باعث افزایش متابولیسم و افزایش سوزش چربی در مطالعات دیگر می شود.
مصرف کنندگان قهوه ممکن است زمان بیشتری وزن خود را در طول زمان حفظ کنند.
مطالعه در بیش از 2600 نفر نشان داد که کسانی که موفق به حفظ وزن در طول زمان شدند موفق به خوردن نوشیدنی های کافئین دار نسبت به گروه شاهد بودند.

3. چای سیاه
مانند چای سبز، چای سیاه دارای ترکیباتی است که ممکن است باعث کاهش وزن شود.
چای سیاه یک نوع چای است که اکسیداسیون بیشتری از انواع دیگر چای داشته است به طوری که عطر و طعم قوی تر و رنگ تیره تر است.
چای سیاه در پلی فنل از جمله گروهی از ترکیبات پلی فنیک به نام فلاونوئیدها بالا است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قدرتمند هستند که ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.
مطالعات نشان داده است که پلی فنول های موجود در چای سیاه سبب کاهش وزن با کاهش مصرف کالری، تحریک شکست چربی و افزایش رشد باکتری های روده ای دوست می شود.
مطالعه در 111 نفر نشان داد که افرادی که سه فنجان چای سیاه را در روز به مدت سه ماه نوشیدند وزن بیشتری را نسبت به گروه کنترل از دست دادند.
مطالعه دیگری که در 2،734 زن انجام داد نشان داد که کسانی که مصرف بیش از حد غذاهای غنی از فلاونوئیدها و نوشیدنی هایی مانند چای سیاه را به میزان قابل توجهی مصرف کردند کاهش چربی بدن و چربی شکم بیشتری نسبت به زنان با مصرف فلاونوئیدها کمتر داشتند.

4. آب
افزایش مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی است.
مصرف بیش از حد آب ممکن است با افزایش سوختن تعداد کالری از افزایش دور کمر جلوگیری کند.
تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب قبل از غذا می تواند شما را برای موفقیت در تلاش برای کاهش کالری و از دست دادن وزن، تنظیم کند.
مطالعه در 48 بزرگسال با اضافه وزن نشان داد که افرادی که 500 میلی لیتر (17 اونس) آب قبل از وعده غذایی در رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند بیش از 12 هفته در مقایسه با افرادی که آب آشامیدنی قبل از غذا مصرف نکرده بودند 44٪ بیشتر کاهش وزن داشتند.
مصرف آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی استراحت می شود.
به عنوان مثال، مطالعه در 21 کودک با اضافه وزن نشان داد که افزایش مصرف انرژی استراحت تا 25 درصد برای 40 دقیقه بعد از نوشیدن 10 میلی لیتر آب سرد در هر کیلوگرم وزن بدن وجود دارد.

5. نوشیدن سرکه سیب
سرکه سیب اسیدهای آمینه شامل استیک اسید، ترکیباتی است که می تواند کاهش وزن را با کاهش سطح انسولین، بهبود سوخت و ساز، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی تحریک کند.
مطالعات حیوانی نشان داده است که اسید استیک می تواند باعث جلوگیری از افزایش وزن و کاهش تجمع چربی در شکم و کبد شود.
گرچه تحقیقات محدود است شواهدی وجود دارد که سرکه در پیشبرد کاهش وزن در انسان موثر است.
مطالعه در 144 بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن یک نوشیدنی روزانه حاوی 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه منجر به کاهش قابل توجهی در وزن بدن، دور کمر و چربی شکم در مقایسه با گروه دارونما شد.
سرکه سیب تخلیه معده را تضعیف می کند که کمک می کند تا شما برای مدت بیشتری سیر بمانید و ممکن است پرخوری شما را کاهش دهد.
با این حال، باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی اسیدی مانند سرکه سیب ممکن است دندان ها را از بین ببرد به همین دلیل است که باید آن را کم مصرف کنید و همیشه بعد از مصرف با آب شستشو دهید.

6. چای زنجبیل
زنجبیل به عنوان یک ادویه برای اضافه کردن عطر و طعم به غذا و به عنوان یک درمان گیاهی برای درمان تعدادی از شرایط مانند تهوع، سرماخوردگی و آرتریت استفاده می شود.
مطالعات انسانی و حیوانی نیز نشان داده است که این ریشه طعم دار دارای اثر مثبت بر کاهش وزن است.
یک مطالعه نشان داد که موشهای حاوی رژیم غذایی با چربی بالا با افزودن 5٪ پودر زنجبیل به مدت چهار هفته، کاهش قابل توجهی در وزن بدن و بهبود قابل توجهی در میزان HDL ("کلسترول خوب") نسبت به موش های بدون زنجبیل داشتند.
اگر چه در این مطالعه یک پودر زنجبیل غلیظ استفاده شد مطالعه در انسان ها نشان داد که چای زنجبیل همچنین به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک می کند.
یک مطالعه در 10 مرد دارای اضافه وزن نشان داد که هنگام خوردن 2 گرم پودر زنجبیل که در آب گرم حل شده با صبحانه سبب افزایش سیری و کاهش گرسنگی نسبت به روزهای عدم مصرف چای زنجبیل شد.
به علاوه، مطالعه نشان داد که چای زنجبیل سبب افزایش 43 کالری (22 درصد) اثر گرمایی غذا (تعداد کالری مورد نیاز برای هضم و جذب مواد غذایی) شد.

7. نوشیدنی های پروتئین بالا
نوشیدنی هایی با پروتئین بالا می تواند گرسنگی را کاهش دهند اشتها را کاهش دهند و سیری را ترویج دهند و وزن اضافی را از بین می برند.
پودرهای پروتئین بی شماری برای مصرف کنندگان وجود دارد که تهیه یک میان وعده سریع و سالم و یا یک وعده غذایی را به ارمغان می آورد.
پروتئین سطح هورمون های کاهش دهنده گرسنگی مانند GLP - 1 را افزایش می دهد و کاهش گرلین، هورمونی است که اشتها را درگیر می کند.
با مطالعه در 90 بزرگسال دریافتند که در افرادی که 56 گرم پروتئین آب پنیر را به مدت 23 هفته مصرف کردند 5 کیلوگرم (2.3 کیلوگرم) چربی بیشتر از گروه کنترل که پروتئین آب پنیر را مصرف نکردند با همان مقدار کالری کاهش یافت.
پودر پروتئین وی، نخود فقط چند نوع است که می توانند یک پروتئین رضایت بخش را به کوکی ها اضافه کند که ممکن است باعث کاهش وزن شما شود.

8. آب سبزیجات
اگرچه آب میوه با افزایش وزن مرتبط است مصرف آب میوه سبزی ممکن است اثر متفاوتی داشته باشد.
در یک مطالعه، بزرگسالانی که 16 اونس آب سبزی کم سدیم را در رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند وزن بیشتری نسبت به آنهایی که مصرف نکردند از دست دادند.
به علاوه گروه آب سبزیجات مصرف سبزیجات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و میزان مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند اینها دو عامل مهم برای کاهش وزن هستند.
در صورت امکان مصرف سبزیجات کامل بهترین گزینه برای سلامتی است زیرا مقدار زیادی فیبر در فرایند آب گیری از بین می رود.
با این حال، مصرف یک آب سبزی کم کالری می تواند میزان مصرف سبزیجات شما را افزایش دهد و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

عصر خبر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین