« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ عزیز فیلی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مردم استان در این زمینه از طریق قانونی و با مراجعه به سامانه ملی اربعین حسینی (سماح) و یا دفاتر زیارتی معتبر اقدام کنند.

وی افزود: سال های گذشته برای آن عده از زائران کهگیلویه و بویراحمد که بدون گذراندن مراحل قانونی عازم شهرهای نجف اشرف و کربلا به منظور شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی شده بودند مشکلات متعددی به لحاظ امنیتی، اسکان و تغذیه ایجاد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم از سوی خبرنگاران این استان در مورد زمان، نحوه و هزینه های نام نویسی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال انجام شود.

فیلی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات بیمه ای لازم به زائران شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال با بیمه ایران قرارداد منعقد شده است.

وی ابراز داشت: چند دستگاه خودروی سبک و سنگین از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به مدت 10 روز به منظور خدمات رسانی به زائران شرکت کننده از این استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون مشخصات 544 نفر از مردم این استان در سامانه ملی اربعین حسینی (سماح) ثبت اولیه شده که پس از تأیید نهایی اطلاعات وارده صدور ویزا برای آنان نیز انجام می شود.

سرهنگ سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: مشخصات تعدادی از مردم کهگیلویه و بویراحمد که متقاضی شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال هستند به دلیل ناقص بودن هنوز ثبت اولیه نشده که لازم است هر چه زودتر برای تکمیل آنها اقدام کنند.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال دارای سه موکب در مرز شلمچه، هفت موکب در شهر نجف اشرف و 2 موکب در شهر کربلاست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دشمنان درصدد ایجاد تنش و تفرقه بین زائران ایران و ملت عراق در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال هستند که لازم است زائران و موکب داران کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای نجف اشرف و کریلا بیش از پیش هوشیار و مراقب باشند.

سرهنگ نظرپور عنوان کرد: هرگونه کار فرهنگی از جمله نصب بنر از سوی موکب داران کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق با نهایت دقت انجام شود.

وی ابراز داشت: بنرهای نصب شده در موکب های کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای نجف اشرف و کربلا به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی باشد و در آنها اهداف پیاده روی اربعین حسینی و سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد آن بیان شود.

سرهنگ نظرپور گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تا 20 مهر امسال 10 چشمه سرویس بهداشتی کنار سه موکب این استان در مرز شلمچه ساخته و شهرداری یاسوج نیز اقدام به تسطیح محوطه آنها کند.

سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین