« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
طنز / وحید حاج سعیدی
... از آنجا که ما در کشورمان انواع و اقسام رویکردهای صوری نظیر آشتی صوری، تصادف صوری، دعوای صوری، آتش سوزی صوری و ... برای دریافت غرامت ، دیه، شیرینی و ... داریم می توانیم از این رویکرد نا ننوشته برای احقاق حقوق مردم و مبارزه با غارتگران بیت المال استفاده کنیم...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:قدیم ترها که اوضاع ازدواج و طلاق و گیس و گیش کشی هنوز کشمشی نشده بود و خلق الله یک دل نه صد دل عاشق یکدیگر می شدند، زن طلاق دادن برای خودش داستانی بود و به راحتی الان نبود، تا جایی که اگر کسی می توانست به این مهم نائل شود، به او تبریک می گفتند و مژده می دادند. به قول شاعر «مژده کسی را که دهد زن طلاق و باقی داستان...»  

اما الان داستان تومنی هشت صنار با گذشته فرق کرده و طلاق در ژانر های مخلف دیده می شود. از طلاق عاطفی، طلاق توافقی گرفته تا طلاق غیابی، طلاق اجتماعی و طلاق سفید و ... الان هم طلاق صوری روی بورس است! اصل خبر به روایت جراید...

«تعدادی از زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر، دست به‌ طلاق صوری می‌زنند تا ماهانه مبلغی را به‌ عنوان مستمری زنان سرپرست خانوار دریافت کنند.» این خبری بود که «علی رستمیان»، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «برخی از بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده، سوء‌استفاده کرده و با طلاق صوری حرمت خانواده را از بین می‌برند تا درآمدشان افزایش پیدا کند.»

 با این همه، «انوشیروان محسنی بندپی»، رئیس سازمان بهزیستی کشور، این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «سازمان بهزیستی کشور تا پایان سال ۹۵، به هر زن سرپرست خانوار ۵۳ هزار تومان پرداخت می‌کرد که این رقم در حال حاضر، به ۱۶۸ هزار تومان رسیده است. به همین علت، طلاق صوری برای دریافت این مبلغ منطقی نیست.»

وی می‌افزاید: «در گذشته، برخی از خانواده‌ها برای معافیت از سربازی دست به طلاق صوری می‌زدند اما  به عقیده من، رواج طلاق صوری برای دریافت مستمری منقطی نیست. چراکه هیچ خانواده‌ای حاضر نیست آبروی خود را ببرد و تنها زندگی کند تا تنها، ماهانه ۱۶۸ هزار تومان از بهزیستی دریافت کند.»

البته این برادر ما درست می فرمایند و 168 هزار تومان مبلغی نیست. ولی وقتی کسی برای دو میلیون تومان وام، ازدواج دانشجویی می کند، قطعاً برای ماهیانه 168 هزار تومان هم می تواند طلاق صوری بگیرد. شما شک نفرمائید!

علی ای حال از آنجا که ما در کشورمان انواع و اقسام رویکردهای صوری نظیر آشتی صوری، تصادف صوری، دعوای صوری، آتش سوزی صوری و ... برای دریافت غرامت ، دیه، شیرینی و ... داریم می توانیم از این رویکرد نا ننوشته برای احقاق حقوق مردم و مبارزه با غارتگران بیت المال استفاده کنیم.

 یعنی کافی است یکی از این غارتگران بیت المال را که خون مردم را در شیشه کرده است، با پیژامه راه راه و پابند مجهز به قفل آویز کتابی فقط تا دم چوبه دار ببریم و طناب دار یا به قول شاعر الیاف سفید شاکی از سر و صدای کارگران کارخانه نخ ریسی را دور گردن مشارالیه  بیاندازیم!  باور بفرمائید لیست تمام انبار هایی که خودش و هم پیالکی هایش مایحتاج مردم را احتکار کرده اند، روی دایره می ریزد!

البته برای محکم کاری هم می توان یک لگد نصفه و نیمه به چهار پایه زد تا هیچ انبار و کالایی از قلم نیفتد. عجالتاً جهت حصول اطمینان بیشتر حتی می توان چند ثانیه ای هم دوستان محتکر را در هوا معلق نگه داشت تا قدر سهمیه اکسیژن لیتری 4 هزار تومان را بدانند! از ما گفتن بود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: