« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
آوای رودکوف :
مراسم روز عاشورا در دلی مهرجان باشور وشوق به سالار وسرور شهیدان به صورت سنتی و باحضور سادات رضا توفیق برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،محرم، ماهی بسیار مهم در تاریخ اسلام است و از راه رسیدنش را می توان از نگاه های غم زده و خیابان های سیاه پوش به راحتی فهمید. این ماه واقعه ای عظیم به نام کربلا را در خود دارد و هنوز هم با آمدنش غم از دست دادن امام حسین (ع) و یاران و خانواده شان را در دل ها زنده می کند. دست ها در این غم بزرگ بر سر و سینه می کوبند و این خون دل است که اشک دیده می شود و بر روی چهره های ماتم زده فرو می ریزد.


ایرانیان از دیرباز این ماه را گرامی داشته و در هر شهر و دیاری به سبک و سیاقی خاص به عزاداری می پرداختند تا پیوند عمیق سنت های بومی دینی را حفظ کرده و رنگ و بویی تازه به این مراسم ببخشند.


در روزهای نهم و دهم محرم که با عنوان تاسوعا و عاشورا شناخته می شوند، برنامه های عزاداری به اوج شور می رسند و آداب و رسومی متفاوت در هر جای این سرزمین به چشم می خورند. در کنار حفظ سنت ها و باورها، همه سعی بر آن دارند تا اندوه خود را از این مصیبت عظیم نشان دهند و سوگواری را به بهترین شکل برگزار کنند .


در همین راستا جمعی از سادات رضا توفیقی که هر ساله فصل تابستان را در دلی مهرجان از توابع شهرستان لنده سپری می کنند نیز ایام محرم و مراسم روز عاشورا را  باشور و شوق به سرور و سالار شهیدان و به صورت سنتی  برگزار می کنند که در ادامه تصاویر و فیلمی کوتاه از این شور حسینی را ملاحظه می فرمایید.


فیلم




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: