« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
آوای رودکوف؛
قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شب شام غریبان به یاد مظلومیت حضرت زینب کبری (س)، امام سجاد(ع) و دیگر غریبان خاندان پیامبر(ص) آیین ویژه شام غربیان را با اشک و ناله و ماتم برگزار کردند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین (ع) درشهر لنده  در مراسم شام غریبان بار دیگر عشق و ارادت خود را به شهدا و اسرای کربلا به نمایش گذاشتند و بر مظلومیت خاندان پیامبر(ص) ناله و فغان کردند.


دیشب و در شب یازدهم ماه محرم قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شب شام غریبان به یاد مظلومیت حضرت زینب کبری (س)، امام سجاد(ع) و دیگر غریبان خاندان پیامبر(ص) آیین ویژه شام غربیان را با اشک و ناله و ماتم برگزار کردند.


اگر چه این مراسم معنوی با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم برگزار و شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت به حضرت سید الشهدا (ع) و یاران با وفایشان بودیم اما انتظار مردم  از دست اندرکاران این مراسم معنوی اجرای آن به سبک قدیم بود.



در گذشته مردم سیاه پوش و غمزده با در دست داشتن شمع به یاد مظلومیت قافله اسرای کربلا به عزاداری می پرداختند و دسته های عزادار نیز با حرکت در کوچه ها و معابر شهر نوحه های غم انگیز را زمزمه کردند.



«شام غریبان سحر ندارد،سکینه امشب پدر ندارد ؛شهید اشقیا منزل مبارک، مظلوم حسینم محروم حسینم- الهی طفل بی بابا نباشد، اگر باشد در این دنیا نباشد مظلوم حسینم، محروم حسینم» گوشه ای از زمزمه اشک بار عزاداران مظلومان نینوا در لنده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: