« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
آوای رودکوف:
آئین عزاداری شام غریبان در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد در شامگاه دهمین روز از ماه محرم برگزار شد.
 پایگاه خبری آوای رودکوف: غروب امشب رنگ دیگری بود، غروبی تیره تر از سیاهى ! شبى جانسوز که در آن تلخترین لحظات بر خاندان امام حسین (ع) گذشته ؛ امشب آسمان حجمی از دلتنگی را در آغوش گرفته و بغض چند صد ساله را در خود جا داده است.

سوزناک‌تر از غروب عاشورا نیست، درست همان زمانی که خیمه‌ها به غارت رفت و هیچ پناهی برای اهل حرم باقی نماند.آری  شام غربیان به راستی واژه غریبی است.

برگزاری مراسم شام غریبان یادآور آوارگی اهل بیت امام حسین (ع) و اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلاست که غروب عاشورا، بی‌پناه و در دل تاریکی شب مانده بودند.

در همین راستا مردم مؤمن و ولایت‌ مدار استان کهگیلویه و بویراحمد و عاشقان و رهروان اهل بیت(ع) پس از برپایی 10شب و روز مراسم روضه‌ خوانی و عزاداری در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا، به یاد بی‌پناهی و غربت اهل بیت(ع) مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان را در سراسر استان برگزار و با روشن کردن شمع و نوحه‌ خوانی  بر غربت اهل بیت (ع) و اسرای کربلا گریستند.

روشن کردن شمع و راه رفتن در معابر تاریک، خاموش کردن چراغ های مساجد و حسینیه ها به یاد شب تاریک دشت کربلا و عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی از جمله مراسم انجام شده در این شب بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: