« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
شهرستان لنده
جمعی از مردم روستاهای چلی و برمل با حضور در فرمانداری شهرستان لنده از نبود جاده در روستای چلی و وضعیت نامطلوب آن در روستای برمل به شدت اعتراض نمودند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستائی ایفاء می کند، به طوری که از آن به عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می کنند.


بر همین اساس صاحبنظران اعتقاد دارند که باید جدای از سیاست ها و استراتژی های کلان توسعه، به طور ویژه ومشخص به امر توسعه روستاها و ریشه کنی فقر گسترده ای که بر آنها حاکم است، پرداخت. چرا که کمبود درآمد جامعه روستایی و نیز کمبود امکانات اجتماعی موردنیاز روستاها ازجمله جاده ؛خدمات بهداشتی، آموزشی، بیمه و تامین اجتماع ی، خطوط ارتباطی، امنیت، آب آشامیدنی، سوخت، برق و... واقعیتی عریان و ملموس است.


روستاهای چلی ؛ لارب ؛برمل ؛ دلیک و رواستکوه در حوالی دهستان قیام در بخش مرکزی شهرستان لنده قرار دارند که پس از قریب به 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران هنوز فاقد راه ارتباطی مطلوب و جاده می باشند.


به همین دلیل ظهر امروز جمعی از مردم این روستاها با حضور در فرمانداری این شهرستان نسبت به بی توجهی مسولین و  نبودن جاده مناسب و قطع راه ارتباطی روستاهای چلی ؛برمل و لارب اعتراض و خواهان پایان این شرایط سخت و ناگوار بر روستاهای فوق شدند.


روستاهای چلی ؛لارب ؛برمل و دلیک  در دامنه کوههای حاتم و تلرش قرار دارند که به همین دلیل ظرفیت بسیار بالایی برای کشاورزی و دامپروری دارند اما جمع کثیری از مردم این روستاها به دلیل نبودن جاده مناسب و سایر امکانات رفاهی و بهداشتی به شهرهای لیکک در بهمئی و مشهد تشان در خوزستان مهاجرت نموده اند.با این حال عده ی زیادی از مردم این روستاها در صورت وجود راه ارتباطی مناسب قصد مهاجرت معکوس را دارند که علیرغم درخواستهای مکرر برای اتصال جاده ارتباطی آنها هیچگونه اقدام قابل توجهی صورت نگرفت.


فرماندار لنده در این دیدار گفت:مکاتبات و پیشهاداتی برای جذب اعتبار لازم از طریق این فرمانداری با مسولان مربوطه انجام گرفت که امیدواریم با عنایت مسولان استانی و کشوری بودجه لازم تصویب و نهایی گردد.


دارا کریمی نژاد گفت روستاهای چلی و لارب ظرفیتهای بسیار بالایی برای گردشگری ؛ دامداری و کشاورزی دارند و قطعا راه ارتباطی مناسب می تواند باعث توسعه و آبادانی این منطقه گردد.


وی از مردم درخواست نمود تا با ایجاد طرحها و پروژه های کشاورزی ؛صنعتی و دامداری در این روستاها زمینه ساز توسعه و آبادانی و همچنین مهاجرت معکوس مردم به محل سکونت قبلی خود شوند.


فرماندار لنده در ادامه گفت تلاش می کنیم تا ظرف یک هفته آینده با همکاری اداره راه و شهرسازی نسبت به ترمیم بخشی از این جاده اقدام نماییم.


گفتنی است در یکسال گذشته مکاتبات و تجمعات  زیادی از طرف اهالی روستاهای چلی و برمل در این خصوص انجام گرفته و لی تا کنون اقدام موثری انجام نگرفته است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: