« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:
کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بنگاهها و کارفرمایانی که برای مددجویان این نهاد شغل ایجاد کنند بسته های حمایتی ویژه در نظر می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،بنگاهها و کارفرمایانی که در مناطق محرومبسته های حمایتی ویژه برای کارفرمایان حامی کمیته امداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)را جذب کنند مشمول بسته های حمایتی ویژه قرار می گیرند.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در نشست با صاحبان مراکز کاریابی و آموزشگاههای آزاد در یاسوج با اعلام این خبر گفت: آن دسته از بنگاهها و کارفرمایانی که در استانهای محروم مددجویان این نهاد را جذب بکنند به صورت یکجا مشمول بسته های حمایتی این نهاد قرار می گیرند.
حق گویان با تشریح این بسته های حمایتی افزود: حق بیمه سالهای اول و دوم هر مددجو را که این بنگاهها و کارفرمایان باید به تامین اجتماعی پرداخت کنند ،این نهاد به صورت کامل به آنها پرداخت می کند.
وی اضافه کرد:علاوه بر این بسته حمایتی ،به ازاء بکارگیری هر مددجو تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 200 میلیون ریال به کارفرمایان و بنگاهها پرداخت می شود.
حق گویان افزود:در مناطق برخوردار و توسعه یافته بنگاهها و کارفرمایان تنها مشمول یکی از این دو بسته حمایتی می شوند.
مدیرکل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین از اختصاص 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد در کشور خبر داد و گفت:با اختصاص این اعتبار باید تا پایان امسال برای بیش از 200 هزار نفر از جامعه هدف این نهاد در سراسر کشور فرصت شغلی ایجاد شود.
حق گویان افزود:از این مبلغ 2 هزار و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات توسعه اشتغال روستایی و عشایری ،یک هزار و 400 میلیون تومان از محل منابع اعتباری بانکها و بقیه از طریق اعتبارات داخلی کمیته امداد تامین شده است.
وی ارائه آموزشهای مختلف فنی و حرفه ای و مهارتی را از دیگر سیاستهای کاری این نهاد برای حمایت از مددجویان اعلام کرد و ادامه داد:45 میلیارد تومان به همین منظور برای آموزش مددجویان در زمینه های مختلف برای ورود به بازار کار اختصاص داده شده است.
حق گویان با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته به 300 هزار نفر از مددجویان آموزشهای مختلف مهارتی ارائه و برای 150 هزار نفر از آنها شغل ایجاد شده است افزود:از ابتدای امسال هم تاکنون به 40 هزار نفر از مددجویان آموزش و برای همین تعداد شغل ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم از اختصاص 35 میلیارد تومان از محل بند (ب) تبصره 16 قانون بودجه کشور برای طرحهای خوداشتغالی و خودکفایی به استان خبر داد و گفت:علاوه بر این به همین منظور از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری 73 میلیارد تومان دیگر اختصاص یافت.
محبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 900 طرح خوداشتغالی با اعتبار 17 میلیارد تومان در استان اجرا شده است افزود:این طرحها در زمینه های کشاورزی ،دامداری ،صنفی ،خدماتی ،صنعتی و طرح های دانش بنیان بوده است.
وی گفت:امسال همچنین به 500 نفر از مددجویان آموزشهای مختلف فنی وحرفه ای و مهارتی ارائه و 12 نفر از آنان با اجرای طرح کاریابی در مراکز اقتصادی و صنعتی مشغول به کار شدند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: