« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
اجتماعی
فضای مجازی ذائقه جوانان یاسوجی را تغییر داده است به گونه ای که باعث کم تحرک تر و راحت طلب تر شدن آنان شده است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ صبح زاگرس نوشت، این روزها اسم و واژه فضای مجازی را به صورت مداوم می شنویم  فضایی که به فضای واقعی برای خیلی ها تبدیل شده است وشعار نمی دهیم اما این که این فضا زندگی واقعی را به حاشیه برده است شکی وجود ندارد چرا که برخی ها اکثر وقتشان را در فضای مجازی می گذرانند و از فضای واقعی که در آن زندگی می کنند غافل اند.

 
امارهای نگران کننده از استفاده از فضای مجازی در کشور قابل تامل است و از طرف دیگر امار استفاده  مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت و جمعیت استفاده کننده از آن نگران کننده تر از کشور است این استان یکی از استان های کوچک کشور است اما رتبه هایی دارد که جای تامل دارد.

 
این روزها اگر در منطقه ای یا در میان جمعیتی مشکل همه گیری وجود داشته باشد تعدادی کارشناس مشکل را بررسی می کنند که دلیل چیست و چه باید کرد اما در بخش فضای مجازی در این استان گاهی مشکل بسیار حاد است و کارشناسی وجود ندارد که مشکل را بررسی کند تا کنون این مشکل به صورت اساسی بررسی نشده است.

 
از زمانی که دبیرستان دذس می خواندیم در علوم تجربی و فیزیک می گفتند که عملی عکس العملی دارد یا هر کنشی واکنشی دارد اکنون حال و روز ماست عمل هست اما عکس العمل نیست کنش هست اما واکنش ها به اندازه ای نیست که بتواند مقابل این کنش بایستد فضای مجازی هست اما راه مقابله با آسیب های آن  وجود ندارد.

  سرانه مطالعه در کشور کمتر از 11 دقیقه است و در استان وضعیت بسیار بدتری داریم از طرف دیگر می توان گفت سرانه استفاده از موبایل و استفاده از اینترنت و فضای مجازی نه تنها دست کشور را بلکه دست دنیا را از پشت بسته ایم پیام رسان هایی که این روزها همدم و هم درد جوانان یاسوجی شده است و این یک معضل بزرگ  در استان است.

 
نشستن بیش از اندازه انسان را تنبل می کند و این فضا باعث شده است که جوانان ما فضای واقعی کار را از دست بدهند و در پیام رسان های داخلی با انتشار تصویر مختلف از خودشان و کلیپ های یک دقیقه ای خود را مشغول کنند در حالی که عمرشان می گذرد و هیچ کاری برای آینده خود نکرده اند.

 
متاسفانه ما به تفریط و افراط  عادت کرده ایم جوانان یاسوجی تنبل شده اند دست است که وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست اما یک فرد برای موفقیت باید تلاش کند هیچگاه موفقیت سراغ افراد نمی رود بلکه افراد باید سراغش را بگیرند به قول برخی ها نامه فدایت شوم نمی فرستد باید دنبالش رفت.

 
فکر کن در مکانی عمومی نشسته ایم اطراف را نگاه کنیم چند نفر کتاب می خوانند و چند نفر غرق در گوشی هستند آری جوانان ما به بیماری کم تحرکی مبتلا شده اند انها تنها به دنبال کارهای پشت میزی هستند کاری که این روزها هم پیدا کردنش مانند دیدن ستاره دنباله دار است  زور بازی را باید خورد.

 
این استان ظرفیت های مختلفی در بخش های کشاورزی و گیاهان دارویی  دارد زمین های این استان همه زراعی هستند و می توان بهترین در آمدها را از انها داشت خیلی ها کشاورزی ار شغلی کم درآمد و وقت بر می دانند در حالی که اگر کشاورزی اصولی در زمین ها انجام شود می تواند هزینه یک سال خانواده را بدهد.

 
 در گذشته کشاورزی بوده است اما اصولی نبوده زمینی کشت می شد و به حال خود رها می شود تا وقت برداشت که برداشت مناسبی نخواهد داشت از طرف دیگر باغداری در استان حرف اول را می زند جوانان ما وارد کار شوند پرورش انواع مختلف پرنده ها و فروش آنها می تواند اشتغال ایجاد کند.

 
 جوانان ما به فضای مجازی اعتیاد پیدا کر ده اند با اندکی سرمایه و کمی تلاش می توان کارهای بزرگی انجام داد نکته جالب اینجاست که شاید بتوان گفت اکثر کارخانه داران این استان بومی استان نیستند اما امدند ظرفیت را دیدند وارد کار شدند کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیادی دارد که باید از ان استفاده کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: