« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
سرکه ی بالزامیک نوعی از سرکه است که در سال های اخیر رواج بیشتری در بین ایرانیان داشته است. اما اینکه سرکه در کنار طعم متفاوت در کاهش وزن هم معجزه می کند.
آوای رودکوف: اگر شما هم از علاقمندان به سرکه ی بالزامیک هستید ولی نمی دانید چه خواصی دارد این مقاله را بخوانید تا با خواص آن آشنا شوید و بعد از این بیش از پیش از این سرکه استفاده کنید. در این مقاله که تحت عنوان سرکه ی بالزامیک و این همه خاصیت عجیب و غریب برای شما مطالبی را فراهم کرده ایم می توانید با تاثیرات سرکه ی بالزامیک بر روی بدن آشنا شوید.

خواص سرکه ی بالزامیک
1- آنتی اکسیدان ها: این مواد با رادیکالهای آزاد مقابله می کنند. تحقیقات نشان داده است که سرکه ی بالزامیک می تواند اکسیداسیون کلسترول بد را کاهش داده و از تشکیل پلاک در سرخرگها جلوگیری کند.

2- بهبود فشارخون: محققین دریافتند غذاهایی که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند نظیر سرکه ی بالزامیک می تواند به بهبود فشارخون از طریق جلوگیری از تخریب سلولها کمک کنند.

3- تنظیم مقدار قند خون: سرکه ی بالزامیک ممکن است سبب بهبود حساسیت به انسولین شود. این ماده دارای نمایه ی گلایسمی پائینی است و سبب افزایش ناگهانی قندخون نمی شود، اگرچه حاوی مقداری قند است وافراد دیابتی باید در مورد میزان مصرف آن احتیاط کنند.

4- تقویت سیستم ایمنی: آنتی اکسیدانهای موجود در سرکه ی بالزامیک ، سلولهای تخریب شده را ترمیم کرده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. با مصرف مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان سیستم ایمنی شما ممکن است بتواند سدهای دفاعی مورد نیاز بدنتان را بهتر فراهم کند.

5- کنترل وزن: سرکه ی بالزامیک سبب کند شدن مراحل هضم غذا می شود و به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. بدلیل وجود مواد قندی طبیعی موجود در آن شما می توانید یک سس سالاد یا مارینید بدون شکر از آن بسازید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: