« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: بنا به درخواست خانه احزاب، یارانه احزاب صرفاً برای امسال به صورت مساوی و علی الحساب به احزابی که خود را با قانون تطبیق داده اند، تعلق خواهد گرفت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از افکارنیوز، بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب، صبح امروز(دوشنبه ۱۹ شهریور) درباره مصوبات دهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فارسگفت: در جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب، 9 مصوبه داشتیم که دو مورد مربوط به تقاضای تأسیس اولیه، سه گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی، یک مورد تقاضای صدور پروانه و سه مورد مصوبه درباره انجمن های اقلیت های دینی بود.

وی ادامه داد: در این جلسه با درخواست تأسیس مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل و مجمع وفاق و توسعه استان گلستان موافقت شد و این موافقت به این معنی است که باید مجامع خود را برگزار و مراحل بعدی را طی کنند. همچنین دایره فعالیت این دو حزب، استانی است.

سرمست افزود: گزارش مجمع حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی مطرح شد و تطبیق اساسنامه، مرامنامه و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان آن مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد که اعضای موثر این حزب که احیاناً در احزاب دیگر نیز عضویت موثر دارند، نسبتا به تعیین تکلیف خود در این حزب یا احزاب دیگر اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب از ارائه گزارش مجمع حزب توسعه استان کرمانشاه و همچنین حزب همبستگی دانش آموختگان ایران خبر داد و گفت: تطبیق اساسنامه، مرامنامه و برگزاری انتخابات مرکزی و بازرسان این احزاب مورد تأیید قرار گرفت که جزئیات مصوبه به صورت کتبی به آنها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه کمیسیون با تقاضای صدور پروانه حزب همدلی استان تهران نیز موافقت شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره مصوبات مرتبط با تشکلهای اقلیتهای دینی گفت: با اساسنامه انجمن موبدان تهران موافقت شد اما با گستره سراسریِ ایران برای این تشکل موافقت نشد.

همچنین اصلاحات اساسنامه انجمن آشوری های «آده» مورد تصویب قرار گرفت و با تقاضای تمدید پروانه شورای خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان نیز موافقت شد.

سرمست در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران، درباره وضعیت حزب اعتماد ملی و نامه اخیر رسول منتجب نیا گفت: مصوبه کمیسیون ماده 10 احزاب در این باره پیش از این اعلام و این مصوبه به دبیرکل حزب نیز ابلاغ شد. دبیرکل حزب ضمن دریافت ابلاغیه مصوبه کمیسیون، طی نامه ای آقای الیاس حضرتی را به عنوان قائم مقام و مأمور برگزاری انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب معرفی کرد.

وی درخصوص یارانه احزاب نیز اظهار کرد: این یارانه به حساب خانه احزاب واریز شده است و به احزابی که خود را با قانون تطبیق داده و مورد تأیید کمیسیون ماده 10 قرار گرفته اند، تعلق خواهد گرفت. درحال تکمیل لیست احزاب تایید شده هستیم که یک لیست به خانه احزاب ارائه شده و به تدریج سایر احزابی که با قانون تطبیق و مورد تایید کمیسیون قرار می گیرند، نیز برای دریافت یارانه به خانه احزاب معرفی می‌شوند.

دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب خاطرنشان کرد: دستورالعملی برای نحوه تخصیص یارانه به احزاب تهیه و به تصویب کمیسیون رسیده بود که بنا به درخواست خانه احزاب و پیشنهاد آنها این یارانه صرفاً برای امسال به صورت مساوی و علی الحساب به احزابی که خود را با قانون تطبیق داده اند، تعلق خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: