« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
در راستای حفظ حقوق عامه صورت گرفت
محمدرضا سیاهپور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بن گفت: یک کارگاه ترشی‌سازی در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری به علت وجود شانزده تن ترشی فاسد پلمب شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بن در گفت‌وگو با  میزان از معدوم سازی شانزده تن ترشی فاسد خبر داد.

محمدرضا سیاهپور در این رابطه اظهار کرد: به دنبال اعلام گزارشی از سوی پلیس پاوا شهرستان بن مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی به نام ع. ش. در یکی از روستا‌های شهرستان جهت در یک کارگاه ترشی سازی دستور بازرسی از محل صادر که در بررسی‌های انجام شده توسط ضابطین، حسب مشاهدات ظاهری و بوی نامتبوع دبه‌های ترشی، احتمال فاسد بودن ترشی‌ها اعلام شد.

سیاهپور بیان کرد: بر اساس این گزارش به فوریت با دستور قضایی نماینده مرکز بهداشت در محل حاضر که وی نیز بر فاسد بودن محصولات تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بن در ادامه گفت: با توجه به اظهارات نماینده مرکز بهداشت و میزان ترشیجات و ارتباط این موضوع با تغذیه و سلامت مردم در همان لحظه دستور پلمب کارگاه مذکور صادر و نمونه‌های مختلفی با دستور قضایی جهت آزمایش و بررسی از طریق کارشناس مرکز بهداشت به آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارسال که در پاسخ مشخص گردید تمامی نمونه‌ها فاسد و دارای کپک و مخمر‌های بیش از حد مجاز بوده اند.

سیاهپور گفت: پس از اعلام نتیجه آزمایشات در راستای مقررات تمامی محصولات در حضور نماینده دادستان و نماینده مرکز بهداشت و فرد خاطی معدوم گردید و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

دادستان شهرستان بن مقدار ترشیجات موجود در دبه‌های ترشی را ۱۶ هزار کیلوگرم معادل ۱۶ تن به ارزش تقریبی ۵۴۰ میلیون ریال اعلام کرد که همگی غیرقابل مصرف انسانی بوده است.

سیاهپور در پایان به خاطیان هشدار داد که دادستان به عنوان مدعی العموم در صیانت از حقوق عامه و سلامت شهروندان کوچکترین مماشات با افرادی که سلامت مردم را از طریق تهیه و ارائه محصولات غذایی غیر استاندارد به خطر می‌اندازند نخواهد داشت و در کمترین زمان ممکن با قاطعیت و شدت به چنین جرائمی رسیدگی خواهد کرد.   یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: