« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
ایران
همزمان با ۳۱ مرداد سالروز صنایع دفاعی نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته با نام کوثر تولید و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی با نام کوثر تولید و ورنمایی شد.

همزمان با 31 مرداد سالروز صنایع دفاعی تحقیق و تلاش شبانه‌روزی متخصصان صنایع هوایی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 با نام کوثر تولید و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

این جنگنده که به دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4 ،بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خدمات به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چند منظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیما و جنگنده‌های ارگانیک و کنترل آتش 94 قرار داده است./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: