« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:
چهار هزار و 700 نفر از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های مشاوره و راهنمایی گروهی این نهاد از نیمه دوم سال 96 تاکنون شرکت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد،  گفت: درخصوص جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، ستاد پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کمیته امداد تشکیل‌شده است.

وی ازجمله مهم‌ترین وظایف این ستاد را شناسایی آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مددجویان مورد حمایت با توجه به بافت استانی ،منطقه‌ای و فرهنگی اعلام و بیان کرد: در همین زمینه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 155 دوره مشاوره و راهنمایی گروهی برای چهارهزار و 700 نفر از مددجویان برگزارشده است.

محبی با اشاره به اینکه مشاوره‌های فردی و گروهی از مهم‌ترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانوارهای تحت حمایت است، گفت: مشاوره و آموزش مهارت‌های اجتماعی، بهداشت روانی، مهارت ارتباطی، راهنمایی تحصیلی و سایر کارگاه‌های تخصصی برای جامعه هدف ازجمله خدمات فرهنگی است که باهدف صیانت از خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق به مددجویان ارائه‌ می‌شود.

وی بابیان اینکه 44 درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود:  11 هزار و 690 مورد فوت سرپرست، هزار و 519 خانوار زنان مطلقه، 357 خانوار سرپرست زندانی، 50 خانوار زنان متارکه، 24 خانوار سرپرست سرباز ، 109 مورد بد سرپرست، شش خانوار سرپرست متواری و 203 خانوار سایر زنان‌ هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در خصوص تحت حمایت قرار دادن افراد پشت نوبت دارای شرایط این نهاد، در سال جاری دوهزار و 38 خانوار به چرخه حمایت واردشده‌اند، گفت: به‌منظور ترویج مهاجرت معکوس نیز کمیته امداد بسته‌های تشویقی بسیار مناسبی اعم از اجرای طرح اشتغال بدون نوبت و ساخت مسکن در روستاها را برای مددجویان در نظر گرفته است.

وی بابیان اینکه 900 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد 240 نفر زمین‌گیر بوده و ماهیانه توسط این نهاد  مساعدت می‌شوند، افزود: ده هزار و 807 نفر از مددجویان شهرهای بالای بیست هزار نفر از خدمات درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند و باقی افراد تحت حمایت از خدمات بیمه مکمل (فرانشیز خدمات درمانی، هزینه ایاب و ذهاب) بهره‌مند می‌شوند.

محبی در خصوص ساخت مسکن به‌عنوان یکی از ابزارهای توانمندسازی مددجویان گفت: در زمینه ساخت مسکن در سال جاری 800 واحد مسکونی با مشارکت سپاه پاسداران در مناطق محروم در حال ساخت است و 200 واحد مسکن مددجویی نیز توسط این نهاد تا پایان سال در استان ساخته خواهد شد.

وی یکی از زمینه‌های مهم بروز آسیب در جامعه را بیکاری اعلام و اشاره کرد: از اقدامات مهم کمیته امداد در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان در سال جاری ۴۱۷ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار هفت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اجرا شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: