« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
آغاز رویارویی حقوقی آبی‌ها و مهاجم سنگالی
پايگاه خبري آواي رودکوف:باشگاه استقلال موضع خود در خصوص لغو قرارداد مامه بابا تیام ستاره سنگالی را تغییر نمی‌دهد و به دنبال دریافت مبلغی بیشتر از 200 هزار دلار قید شده در قرارداد است.

به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که تیام در کشور امارات به سر می‌برد و مشغول مذاکره با تیم عجمان برای حضور در این باشگاه اماراتی است، دو روز قبل از آغاز لیگ برتر از طریق وکیل خود باشگاه استقلال را آگاه کرده که حاضر است برای لغو قرارداد مبلغ 200 هزار دلار بپردازد که این درخواست با نامه سرپرست باشگاه و درخواست او برای بازگشت تیام به تمرینات مواجه شده است. آنچه که مسلم است تیام به ایران بازنمی‌گردد و قصد ندارد فوتبال خود را در لیگ برتر ایران ادامه دهد. البته استقلال هم با جذب چند بازیکن جدید نشان داده است که امیدی به بازگشت این ستاره سنگالی ندارد.


با این حال آنچه که در این میان برای هر دو مطرح است، دریافت بیشترین امتیاز و پرداخت کمترین خسارت به طرف مقابل است. تیام طبق قرارداد می‌تواند با پرداخت مبلغ 200 هزار دلار قرارداد خود را فسخ کند. اما باشگاه استقلال به دنبال این است با اشاره به یک قید ( پایان فصل) تیام را مجاز به ترک تیم نمی‌داند و عقیده دارد اگر قرار به فسخ قرارداد باشد، این بازیکن باید در همان انتهای فصل این کار را انجام می‌داد.


البته طبیعتا استقلالی‌ها با اصرار روی این موضوع و عدم موافقت با درخواست تیام برای صدور آی تی سی به دنبال فشار آوردن به این بازیکن هستند تا از او مبلغ بیشتری را برای جدایی دریافت کنند. اما ظاهرا پیغام تیام و وکلیش به باشگاه استقلال این بوده که حتی یک سنت هم به مبلغ 200 هزار اضافه نخواهد کرد و حالا با توجه به اینکه مذاکرات تیام و عجمان در حال انجام است، این احتمال وجود دارد که پس از عقد قرارداد فی ما بین در صورتی که استقلال حاضر به صدور آی تی سی نباشد، تیام برای دریافت آن به فیفا نامه بزند.


استقلال با توجه به پیروزی در پرونده سیدمجید حسینی و باشگاه ترابزون این اعتماد به نفس را پیدا کرده که این پرونده را به نفع خود پیش ببرد و مبلغی بیشتری را از تیام دریافت کند. با این حال در مطالعه‌ی قرارداد تیام به نظر می‌رسد که کار استقلالی‌ها سخت‌تر باشد به خصوص اینکه این بازیکن قبل از آغاز فصل جدید لیگ ایران باشگاه استقلال را از تصمیم خود مطلع و اعلام آمادگی کرده مبلغ فسخ قرارداد را می‌پردازد. مدرکی که می‌تواند در دادرسی مورد استفاده قرار گیرد.


حال باید دید فشار زمانی استقلال باعث ایجاد مشکل در عقد قرارداد تیام با باشگاه جدیدش خواهد شد یا این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش از مسیر دیگری کار را پیش خواهند برد. به هر حال این یک پرونده حقوقی است و ریزه‌کاری‌های خاص به خود را دارد. ریسکی که ممکن است 200 هزار دلار برای استقلال یا مبلغ بیشتری برای تیام آب بخورد.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: