« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی، عنوان کرد: هنرمندان ۴ اثر برتر در حوزه‌های نقاشی، عکاسی، گرافیک و خوشنویسی از سوی استانداری مورد حمایت قرار می‌گیرند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ علی محمد احمدی  در دیدار تعدادی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان گفت: بی تکلف‌ترین، صریح‌ترین، ساده‌ترین و موثرترین پیام‌ها را می‌توان با زبان هنر انتقال داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه والای هنر و هنرمندان، افزود: هنرهای تجسمی بین دیگر هنرها به دلیل داشتن عمق و پیام خاص دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی ااظهار داشت : با کمک هنرتجسمی می‌توان پیام‌های ماندگار را به سادگی و همراه با صداقت، تنوع و زیبایی منتقل کرد.

احمدی بیان کرد: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران معرفی شده و می‌توان با استفاده از هنرهای تجسمی زیبایی‌های آن را منعکس و معرفی کرد.

وی با اشاره به بازدید از زیست کره دنا، عنوان کرد: این منطقه تبلور هنر خداوند بر روی زمین است و هنرمندان می‌توانند از ظرفیت زیبایی این منطقه در تولید آثار هنری خود استفاده کنند.

این مقام عالی دولت در استان، ابراز کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی استان می‌توانند بهترین سوژه‌ها را از طبیعت زیبای استان پیدا کرده و با تولید آثار فاخر این طبیعت بکر و شگفتی‌های استان را به جهانیان معرفی کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای تمدنی غنی و مردمی  فرهیخته است، بیان کرد: مردم استان در طول تاریخ هرکجا که لازم بوده است از حریت، حیثیت، شرافت کشور  و ارزش‌های دینی، ملی و اخلاقی دفاع کردند.

وی گفت: باید مسیر برای تعالی هرچه بیشتر هنر و هنرمندان در استان هموار شود اما موانع  و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

احمدی تاکید کرد: اداره کل ارشاد استان از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و حمایت از هنرمندان استان دریغ نمی‌کند.

وی بیان کرد: مردم استان به دلیل داشتن مشکلات معیشتی و اقتصادی تمایل چندانی به خرید آثار هنری ندارند و این موضوع جزو اولویت بعدی نیازهای آنان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است روزی وضعیت مالی و رفاهی مردم استان به جایی برسد که سهم بیشتری از درآمد خود را صرف خرید محصولات هنری کنند.

احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی، عنوان کرد:  هنرمندان ۴ اثر برتر در حوزه‌های نقاشی، عکاسی، گرافیک و خوشنویسی از سوی استانداری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به دستگاه‌های مختلف اجرایی استان توصیه می‌شود که آثار هنرمندان بومی را خریداری کنند.

احمدی با بیان اینکه شهرداری‌ها جزو نهادهای عمومی غیردولتی هستند، بیان کرد: به شهرداران استان توصیه می‌کنم که در راستای نصب المان و زیباسازی فضای شهری از آثار هنرمندان تجسمی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه موافق شفاف سازی هستم، گفت: هرکجا که از کسی رانتی را مشاهده کردید با سند و مدرک به استانداری گزارش دهید و به طور قطع با رانت‌خواران برخورد می‌شود.

احمدی در خصوص پاسداشت هنرمندان فقید، گفت: اولویت توجه به هنرمندان در قید حیات است و پس از رفع مشکلات آنها خواستار اختصاص قطعه‌ای از آرامستان‌های استان برای گرامیداشت هنرمندان در گذشته هستیم.

احمدی عنوان کرد: ایجاد دانشگاه هنر از طریق دانشگاه علمی کاربردی جوابگو نیست و با رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان متولی دانشگاه مادر استان مکاتبات لازم برای راه‌اندازی دانشکده هنر از طریق شورای گسترش آموزش عالی انجام می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای تکمیل و بهره‌برداری از پردیس فرهنگی هنری گچساران در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتباری اختصاص داده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: