« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
گزارشی از یک حامی نیکوکار؛
جلالی به تبعیت از پدر کفالت یک کودک بی‌سرپرست را بر عهده گرفت و با پدر نذر کردند تا زمانی که زنده‌اند و می‌توانند، آن‌ها را حمایت کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،  محسن جلالی به تبعیت از پدر با مراجعه به کمیته امداد سرپرستی یک کودک بی‌سرپرست را برعهده گرفت و با پدر نذر کردند تا زمانی که زنده‌اند و می‌توانند آن‌ها را حمایت کند.


وی هم‌اکنون سرپرستی هشت یتیم طرح اکرام ایتام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد که در این امر خیر تشویق همسر و افراد خانواده‌اش را بسیار تأثیرگذار می‌داند.

در ادامه با این حامی نیکوکار هم‌کلام می‌شویم:

 محسن می‌گوید: در سال 83 پدرم دچار بیماری صعب‌العلاج شد. هرروز دوستان زیادی به ملاقات وی می‌آمدند. در بین دوستانش فردی بود که در کمیته امداد خدمت می‌کرد و از طرح7 اکرام ایتام صحبت می‌کرد. پس از رفتن مهمانان پدرم درخصوص این طرح از من سؤال کرد و من هم برای او توضیح دادم که کمیته امداد طرحی دارد که در آن خیران و نیکوکاران از فرزندان ایتام حمایت می‌کنند و ماهیانه مبلغی به آنان کمک می‌کنند .

وی ادامه می‌دهد:  بعد از این توضیحات پدر از من خواست که وی را برای حمایت از یک یتیم بی‌سرپرست به کمیته امداد معرفی کنم و در آن تاریخ من و پدرم به واحد اکرام کمیته امداد مراجعه و سرپرستی دو یتیم را برعهده گرفتیم . هم‌اکنون تعداد فرزندان یتیم خود را به نیت امام هشتم به هشت نفر رسانده‌ام و قصد دارم که به نیت ظهور آقا امام زمان تعداد آن‌ها را به 12 نفر برسانم.

محسن جلالی می‌گوید: این‌هایتیم نیستند، یتیم کسی است که خدا را ندارد افراد بی‌سرپرستی که سینه‌زن و نذری پخش‌کن حسین(ع) هستند، یتیم نیستند، آن‌ها خدا را دارند، مولایشان علی را دارند که فاتح خیبر است اما شبانه به نیازمندان کمک می‌کند. ما پیرو علی(ع) و اهل‌بیت او هستیم پس باید به نیازمندان با دل نه از روی ترحم یا به‌عنوان صدقه کمک کنیم باید پیام‌آور شادی باشیم  و بذر خنده را بر روی لبان فرزندان معنوی‌مان بکاریم.

وی می‌گوید: امروز تمام دنیا علیه ماست و توان دولت در حدی نیست که به‌طور کامل به ایتام رسیدگی کند، خانواده‌های بی‌سرپرست بحران‌های زیادی دارند که تنها با تهیه ارزاق و خوراک نمی‌توان امید به زندگی را در آن‌ها زیاد کرد باید با محبت و کارهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی امید را در دل این بچه‌های بی‌سرپرست زنده کرد.

محسن درخصوص اینکه چه طور می‌شود آحاد جامعه به‌ویژه خیران را به موضوع احسان و نیکوکاری تشویق کرد؟ می‌گوید: امام علی شبانه در خانه مردم می‌رفت که کسی او را نشناسد، ما پیرو علی(ع) هستیم امام علی راه را به ما نشان داده و ما فقط باید قدم برداریم. کسانی که وضع مالی خوبی دارند پیش‌قدم شوند و پای‌کار بیایند، بخواهیم حرکت کنیم، می‌توانیم با دارایی‌مان بامحبتمان و  با انجام کارهایی که از عهده ما برمی‌آید.

جلالی می‌گوید: کمیته امداد مطمئن‌ترین جا برای کمک به ایتام با حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی آن‌هاست . کارکنان کمیته امداد خادمان محرومان‌اند،  شاید کمک مستقیم ما باعث رنجش نیازمندان شود بهتر است برای این کار از ظرفیت‌های کمیته امداد استفاده کنیم که نهادی مطمئن و خدمت رسان است. 

وی در خصوص توصیه به خیران می‌گوید: خیران زیادی هستند، مدرسه‌ساز و ورزشگاه ساز و ... ،هرچند که آن‌ها هم برای همین بچه‌ها کار می‌کنند، بیایید خیران عاطفه ساز باشیم خیران محبت آور خیران خنداندن و شاد کردن دل کودکان یتیم، ساخت مسکن و مدرسه برای نیازمندان بسیار با ارزش است اما بیاییم محبت و عاطفه را به خانواده نیازمندان هدیه بدهیم، بیاییم برای شادی دل مولا و فاطمه زهرا(س) برای خنداندن چهره غم گرفته نیازمندان تلاش کنیم. در هنگام سرمایه‌گذاری روی یک کار میلیاردی یک‌صدم آن را برای شادی دل یک چهره غم گرفته بچه بی‌سرپرست هزینه کنیم زیرا که خنداندن یک بچه یتیم لذتی دارد که چیزهای دیگر ندارد.

وی بزرگ‌ترین آرزویش را این‌گونه بیان می‌دارد: امیدوارم روزی برسد همه ما نگوییم ما محروم داریم و بچه یتیم ما با امید زندگی کند.امیدوارم همه ما به درجه‌ای از انسانیت برسیم که دیگر نگران این نباشیم که بعد از رفتنمان سرنوشت فرزند و خانواده‌مان چه می‌شود، جامعه یک خانواده واحد شود. امیدوارم روزی برسد که دیگر نیازمندی نباشد، یتیمی نباشد، همه شاد باشن.

محسن با اشاره به اینکه هر وقت هدیه فرزندان معنوی خود را پرداخت کردم، آرامشی به من دست می‌دهد تا چند روز این حال خوب را دارم، می‌گوید: این رفتار من روی فرزندانم هم تأثیر گذاشته و روش من را ادامه می‌دهند و در همه حال و همه‌جا به فکر نیازمندان و فقرا هستند.

وی از خاطرات خود در طول و بتابیم، اگر توانایی خورشید شدن نداریم مهتاب باشیم و بتابیم بر زندگی نیازمندان و به‌خصوص ایتام، اگر در این مسیر گام برداریم خدا خود کمک می‌کند، با اتکا به خداوند و همکاری کمیته امداد و مسئولینی که در رأس کارند، یک‌قدم بیشتر برداریم و نیازهای مالی فقرا را کمتر کنیم.

مهربانی را اگر قسمت کنیم, من یقین دارم به ما هم می‌رسد
آدمی گر ایستد بر بام عشق, دست‌هایش تا خدا هم می‌رسد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین