« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
طنز / وحید حاج سعیدی
همیشه که نباید در دیتا بیس سایت ها دخالت کرد و خودروی غیر وارد کرد! در واقع یکی از رموز داشتن مدیریت موفق و کارآمد در عصر حاضر به کارگیری علم‌الاعداد یا همان عدد شناسی است....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:از وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری ، اساتید دانشگاه و دبیران ریاضی پنهان نیست از شما چه پنهان ما همیشه خدا فکر می کردیم علم ریاضی کماکان قانومند و اسطقس دار است و مو لای درز قوانینش نمی رود. اما ظاهراً در ریاضی هم همیشه دو تا دو تا چهار نیست و گاهاً می توان در ساختار اعداد هم دخل و تصرف کرد. همیشه که نباید در دیتا بیس سایت ها دخالت کرد و خودروی غیر وارد کرد! در واقع یکی از رموز داشتن مدیریت موفق و کارآمد در عصر حاضر به کارگیری علم‌الاعداد یا همان عدد شناسی است. در جریان هستید که علم‌الاعداد جزء علوم خفیه و دارای قدمت طولانی است و به ادعای باورمندان، یعنی تفسیر اعداد به وسیله اعداد که در طالع بینی استفاده می‌شود. البته باید توجه توجه داشت که ذهنیت و تلقین در عددشناسی خود یک ترفند برای معنا دار کردن اعداد است که در حال حاضر نیز کاربردهای فراوانی دارد. به عنوان مثال چند روز قبل معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور فرمودند: سال گذشته سن متوسط مدیریت در کشور ۴۸ سال بود که در برنامه ششم توسعه این عدد به ۴۰ سال می‌رسد.

حال اینکه چطور با این همه مدیر بازنشسته و خسته که دوباره پس از بازنشستگی دعوت به کار شده اند؛ یا بدون تغییر در کابینه و زبانم لال استعفا یا حتی برکناری یک مدیر در سطوح پائین تر، سن مدیریت به 40 سال می رسد، رازی نهفته است و این از شگفتی های علم ریاضیات است. چرا که بر اساس منویات و آموزه های علم الاعداد ، با ترفندی خاص با اعداد بازی می شود و آنها  معنادار می شوند! این بازی گرفتن از اعداد آدم را یاد کارتون نوستالژیک «سایمون در سرزمین اعداد» ساخته برنارد کریبینز در دهه 60 می اندازد!

بدون شک اولین و دم دست ترین راهکار صِغر سن است . (صحبت از صغر سن شد یاد استاد کعبی افتادیم که می گغت: زمانی که در تیم منتخب زیر 21 سال جام جهانی 2006 قرار گرفتم دقیقاً  31 سال داشتم! بگذریم...)

اما به خاطر داشته باشید صغر سن یک روش غیر مدیریتی است و با علم الاعداد هم کاملاً در تضاد است و 360 درجه زاویه دارد. چرا که بر اساس علم الاعداد باید با ساختار عدد بازی کرد نه با ظاهر عدد... یعنی به جای تغییر عدد یا به عبارتی تغییر سن، می توان نحوه محاسبه سن مدیریت را تغییر داد. به عنوان مثال سن مدیریتی را  می توان بر اساس سال های مدیریت محاسبه کرد که در این صورت مدیران ما خانه پُرش، با وجود 70 سال سن،  20 یا 30 ساله هستند! البته محاسبه به صورت نقطه به نقطه، سن شهری و روستایی، مدیریت پروازی که فقط دو روز در هفته محاسبه می شود و ... از دیگر روش های محاسبه سن مدیریتی است. برای یافتن سایر روش ها هم خودتان تقلا کنید. بیل که به کمرتان نخورده است!

البته مشکل تنها سن و سال مدیران نیست. چرا که برخی کارشناسان، دوران مدیریت را با دوران نوجوانی یا به عبارت دقیق تر بحران نوجوانی برابر می دانند. دیدید نوجوان هر خبطی می کند روان شناسان معتقدند اقتضای سن و سال است و برخورد قهری نکنید. همین اتفاق در حوزه مدیریت نیز دیده می شود و کسی حق ندارد مدیران را تحت هر شرایطی بازخواست کند، به ویژه مدیرانی که موی سفید را در آینه دیده اند! خدا به خیر بگذراند...

گچساران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: