« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
در دیدار با نمایندگی قلم چی مطرح شد:
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور بررسی مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین با نمایندگی قلم چی در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی به تفاهم‌نامه منعقدشده کمیته امداد کشور با بنیاد قلم چی اشاره کرد و گفت: هشت هزار و 800 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند و امید است که نهایت استفاده را برای پیشرفت تحصیلی این دانش آموزان از این تفاهم‌نامه ببریم.

وی با اشاره به اینکه امور فرهنگی یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد است، افزود: فراهم آوردن امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی آن‌ها از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی این نهاد برای دانش آموزان تحت حمایت است.

محبی بابیان اینکه یکی از مشکلات دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، نداشتن امکانات کافی برای ادامه تحصیل است، تصریح کرد: مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به دانش آموزان برای جلوگیری از ترک تحصیل و راه‌یابی به مقاطع تحصیلی بالاتر، روش‌های مطالعه و یادگیری صحیح، انتخاب رشته و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی از دیگر خدمات فرهنگی ارائه‌شده برای دانش آموزان است. 

خلیفه خلقی پور نماینده بنیاد قلم چی در کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: کاظم قلم چی بنیان‌گذار بنیاد قلم چی از سال 84 این بنیاد را به‌منظور گسترش دانش و آموزش در کشور وقف عام کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علمی آموزشی قلم چی در دو بخش فعالیت می‌کند، افزود: یک بخش در ساخت مدارس و کتابخانه‌ها و تجهیز آن‌ها و بخش دیگر در بحث بورسیه دانش آموزان مستعد و مستمند است.


خلقی پور بابیان اینکه بنیاد قلم چی در کشور 300 مدرسه تأسیس کرده، تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد 30 مدرسه است و اهداء 30 مدرسه پیش‌ساخته دیگر برای مناطق محروم استان در دستور کار است.

نماینده بنیاد قلم چی در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بورسیه دانش آموزان مستعد بدون بضاعت مالی، گفت: شش هزار و 500 نفر از دانش آموزان نیازمند در استان بورسیه بنیاد قلم چی استان هستند.

وی به مفاد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و بنیاد قلم چی اشاره کرد و افزود: بند الف تفاهم‌نامه مربوط به بهره‌مندی دانش آموزان دارای معدل 17 به بالا از بورسیه رایگان و بند ب مربوط به امکان بهره‌مندی دانش آموزان با پیشرفت چشم‌گیر تحصیلی دارای معدل 17 به بالا از بورسیه رایگان و دریافت کمک‌هزینه تحصیلی است.

خلقی پور در خصوص بند بعدی تفاهم‌نامه گفت: این قسمت مربوط به امکان بهره‌مندی دانش آموزان معدل کمتر از 17 تا 15 به‌صورت بورسیه رایگان و پرداخت یک‌سوم هزینه کتب آموزشی موسسه و بند بعد هم مختص بهره‌مندی دانش آموزان معدل کمتر از 15 در صورت رشد معدل به‌صورت بورسیه رایگان و پرداخت یک‌سوم هزینه کتب آموزشی است.

وی در خصوص استفاده از دانش آموزان و دانشجویان نخبه تحت حمایت کمیته امداد در کادر آموزشی به‌صورت پشتیبان و مشاور و هرگونه همکاری با این نهاد اعلام آمادگی کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: