« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
پایگاه خبری آوای رودکوف:امام جمعه قلعه رئیسی گفت: آقای استاندار اقشار ضعیف و کم درآمد و مردم استان زیر بار بعضی ازمدیران ناکارآمد دارند له می‌شوند و بخاطر امام و شهیدان و انقلاب و نظام و رهبر صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: فرد محتضر را بایستی رو به قبله کرد تلقین شهادت به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر خاتم و امامت و ولایت معصومین را برایش انجام دهند بر بالین او سوره یس و صافات بخوانند و او را نسبت به رحمت خدا امیدوار کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه روش آمریکا و استکبار در مقابله با ایران دو گزینه اقدام نظامی و تحریم اقتصادی است تصریح کرد: در بحث نظامی ما یک کشور مقتدر هستیم و با تدابیر و مدیریت انقلابی رهبر معظم انقلاب کسی جرات حمله به ما را ندارد اگر فرد احمق و ابلهی پیدا شود و این حماقت را انجام دهد روزگار او را سیاه خواهیم کرد در بحث تحریم اقتصادی این همزاد با جمهوری اسلامی بود و هست که با بکار گیری مولفه های قدرت ملی مثل استفاده از ظرفیت داخلی و جغرافیای سیاسی ایران و دسترسی به دریا از شمال و جنوب وابستگی بازارهای جهانی به ذخایر انرژی ایران و صبوری ملتمان می توانیم با تدبیر و حکمت و مصلحت بر این جنگ هم پیروز شویم.

وی افزود: در بحث برجام اروپایی مردم اعلام می کنند خوشبین نیستیم و برجام را باید دفن کرد از این باغ برجام چیزی عاید ملت ما نمی شود اروپا در خباثت برادر شیطان بزرگ است اروپا به دنبال وقت کشی است تا با اعمال تحریم های جدید امریکا از ایران امتیاز بگیرد بزک کردن برجام اروپایی خیانت به ملت است آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و بهترین کار این است که دولت اعلام کند بخاطر بد عهدی های آمریکا از برجام خارج می شود.

امام جمعه قلعه رئیسی خطاب به مسئولان صنعت و معدن و امور صنفی و جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی استان و شهرستان در خصوص وضعیت گرانی بیان کرد: گرانی همه جا وجود دارد اما استان ما گرانی خاص خود را دارد هر وسیله و جنس و کالایی که در کشور گران می شود در استان ما گران تر می شود نمی دانم شما به عنوان مسئولان و متولیان بازار در این مدت لوازم خانگی خریداری نمودید یا نه؟ بدانید قیمتها سر بر فلک کشیده است.

وی گفت: نمی دانم بازار اسف‌بار ارز در کشور چطور قیمت گوشت و مرغ و میوه و لبنیات را در استان ما گرانتر کرده اصلا بین اینها چه سنخیتی وجود دارد؛ واقعا این سوال در افکار عمومی ایجاد می شود آیا مسئولان و متولیان بازار خودشان به بازار می روند خرید می‌کنند؟ اگر می روند چرا وضعیت بازار اینچنین است؟ چرا قیمتها سربر فلک کشیده ؟ اگر اقدام می‌کنند چرا بازدارندگی نداشت؛ مگر می شود گفت سبد کالا از آسمان و بهشت و باغ برجام برایتان می آید؟یا احتمالا مغازه دارها و اصناف مختلف به شما تخفیف می‌دهند؟.

صلواتی گفت: مسئولان بدانید در یک خیابان در چندین مغازه یک جنس و یک کالا یا اقلام غذایی چندین قیمت دارد. وضعیت قیمت گوشت را ببیند. با این وضعیت هیچ جوانی ازدواج نمی کند خانواده ها چطور جهیزیه تهیه کنند از کجا بیاورند بعضی از دختر دار شدن پشیمان هستند شرمنده بچه هایشان هستند مردم در عذابند بابای خانه وقتی به بازار می روند و وضعیت قیمتها و جیبهای و کارتهای خالی را می بیند با شرمندگی و قرص اعصاب و با پاکت ننگین سیگار به خانه باز می‌گردد، چرا وضعیت بازار این قدر لجام گسیخته است مگر وظیفه شماها نظارت نیست.

وی افزود: محرمانه و بصورت نامحسوس وارد بازار شوید یک عده ای از خدا بی خبر دارند جان و خون مردم را می مکند واقعیت این است که آقای استاندار اقشار ضعیف و کم درآمد و مردم استان زیر بار بعضی ازمدیران ناکارآمد دارند له می‌شوند و بخاطر امام و شهیدان و انقلاب و نظام و رهبر صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند این حق این مردم نیست به فریاد مردم برسید والا فردای قیامت همه ما مدیون هستیم باید جواب دهیم و هیچ جوابی هم نداریم و ممکن است همه ما جهنمی شویم.

صلواتی به مشکلات قطعی آب در سطح روستاهای چاروسا اشاره و تاکید کرد: در سطح منطقه این روزها مردم در روستاها از مشکل بی آبی و قطعی مکرر تلفن رنج می‌برند مردم این منطقه در طول سال این مشکل را دارند معمولا علت نبود آب یا قطعی برق یا سوختن پمپ آب یا باد و باران اخیرا هم شرکت گاز است علت قطعی تلفن هم یا سارقان کابل یا حیوانات یا معمولا اداره راه می‌باشد انسان تعجب می کند مگر این پروژه‌ها نقشه راه ندارند مگر از قبل مسیر طراحی نشده مگر ناظر و مهندس ندارند که جلو این اتفاقات و حوادث را بگیرند.

وی گفت: ابتدا به مردم شریف و صبور منطقه سفارش می کنم مدیریت مصرف داشته باشید از اسراف دوری کنید و از هدر رفتن آب در منزل جلوگیری کنید با این آب آشامیدنی که با کلی هزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد درختان و باغات و سبزیجات را آبیاری کردن درست نیست آب حق همه است این تضییع حق الناس است استفاده غیرمجاز از آب هم حرام است وضو و غسل با آب بدون کنتور و بصورت غیر مجاز باطل است.

وی خاطرنشان کرد: اما مسئولان با مشترکین غیر مجاز برخورد کنید از هدر رفتن آب در مسیر و منبع ذخیره آب جلوگیری کنید با آبدارهای متخلف برخورد کنید آبداری که در تقسیم بندی آب بین روستاها تفاوت قائل می شود متخلف است از طرفی حقوق و حق الزحمه آبدارها بایستی بموقع پرداخت شود که نمی شود انتظار داشت آبرسانی به روستا به خوبی انجام گیرد اما آبدار چندین ماه حقوق نگرفته باشد؛ ضمن اینکه از تلاشها و پیگیری های بخشدار و مسئول آب و فاضلاب روستایی تقدیر و تشکر می‌کنم ولی مصیبت راه ارتباطی خود یک مصیبت عظمایی است که در آینده مجددا در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات حوزه شهر قلعه رئیسی اشاره و متذکر شد: اما راجع به شهر واقعیت این است که وضعیت خیابان ها و کوچه‌ها در شهر عبور و مرور را برای مردم سخت کرده است و باعث آزار و اذیت مردم می شود البته اگر بدنبال شهری آباد و پیشرفته هستیم بایستی زیرساخت ها را مهیا کرد و تعمیرات را انجام داد، پروژه‌ها در همه جای کشور زمان بندی شده است حتی برای تکمیل و افتتاح یک پروژه تابلوی شمارش معکوس نصب می‌کنند در شهرهای دیگر وقتی ادارات خدمت رسان در خیابان‌ها و کوچه ها اقدام به حفاری می کنند یا عملیاتی تعویض یا تعمیرات انجام می دهند زمان بندی شده است.

وی گفت: حتی در ساعات خاصی از شبانه روز بصورت جهادی انجام می دهند که شهروندان اذیت نشوند و رعایت حال مردم را می کنند این ها در شهر ما بایستی اتفاق بیفتد نه اینکه مثل عده ای بیایند قسمتی از خیابان را حفاری کنند بعد هم رها کنند این مثل این است که بیماری در اتاق عمل جراحی شود بعد به حال خودش رهایش کنی لذا مسئولان هم نظارت کنند هم شبانه روز تلاش کنند مردم هم وقتی تلاش و دلسوزی و خدمت مسئولان را ببیند سختی ها را تحمل می کنند.

صلواتی ادامه داد: هم شرکت گاز هم آب و فاضلاب شهری در این شهر مشغول کار هستند دشواری هایی دارد هم شورا وهم شهردار وهم بقیه مسئولان هرچه سریعتر شهر را از این وضعیت نجات دهند البته کارهایی هم در این یک ماه شده و در حال انجام است هم قسمتی از خیابان بالا آسفالت شد در خروجی شوتاور مشغول کار هستند مشغول به کار برای پارکینگ قبرستان هستند برای ورودی شهر برنامه دارند از تلاشهای شورا و شهردار تشکر می کنم از زحمات آب و فاضلاب شهری که نوسازی و لوله کشی و تعمیرات را در شهر اجرا می کنند هم تشکر می کنم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین