« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی:
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت:در حال حاضر 100 هزار دانشجوی دکتری داریم، که نمی‌دانیم با آنها چه کنیم و کجا باید مشغول به فعالیت شوند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، ابوالقاسم دولتی در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور گفت: متاسفانه آن‌قدر در این سال‌ها توسعه نامتوازن رشته‌ها در کشور صورت گرفته که هر چه به سمت اصلاح این روند پیش برویم ناکافی است.

وی افزود: باید این واقعیت را مد نظر داشته باشیم که فضای کار و صنعت مناسب نیست، تامین اجتماعی و بیمه گرفتاری‌های خاص خود را دارد که نوآوری را زیر سوال برده است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تاکید کرد:‌ وضعیت فارغ‌التحصیلان ما امروز به گونه‌ای نیست که بگوییم گزینه‌های متعددی دارند و حال بر اساس آن شغل انتخاب کنند. متاسفانه وضعیت اشتغال بسیار نامناسب است و عوامل بسیاری دارد.

دولتی ادامه داد: متاسفانه آن‌قدر مراکز آموزشی در کشور وجود دارد و تعداد فارغ‌التحصیلان زیاد شده است که برنامه‌ریزی را برای آنها را دشوار می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر 100 هزار دانشجوی دکتری داریم، که نمی‌دانیم با آنها چه کنیم؛ بازار کار اینها کجاست؟ و کجا باید مشغول به فعالیت شوند؟ توسعه کمی بی‌رویه باعث شده مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد شود.

دولتی اضافه کرد: در زمانی آمدیم مساله فرهنگ را حل کنیم مساله اشتغال را ایجاد کنیم حال نیاییم مساله اشتغال را حل کنیم و مسائل دیگری را ایجاد کنیم متاسفانه خیلی از کارها کارشناسی نیست و بر اساس آمار دقیق تهیه نمی‌شود. البته طرحی که اکنون برای اشتغال‌ پذیری دانش‌آموختگان تهیه شده دقیق است و امیدواریم با رویه‌ای که دانشگاه‌های بزرگ در پیش گرفته‌اند مدل خوبی برای اشتغال‌ پذیری ارائه شود./آنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: