« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: سودجویان زغال که تعدادشان به بالای 20 نفر نیز می رسد عامل آتش سوزی های چندروز اخیر در مناطق گرمسیری این استان به ویژه کوه حاتم شهرستان بهمئی بودند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سیدخدادوست موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع کوه حاتم در شهرستان بهمئی این استان که از عصر روز گذشته دچار حریق شده بود، ساعتی قبل با تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی و نیروهای بسیج مردمی مهار شد.

موسوی یادآور شد: علاوه بر نیروهای امدادی و مردمی 2 فروند بالگرد امروز از شرکت نفت و هوانیروز ارتش و برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند که همچنان در اختیار فرمانداری‌های شهرستان بهمئی و لنده هستند.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که پای سودجویان زغال در بروز این آتش سوزی در میان بوده که با تشکیل شورای تأمین در 2 شهرستان بهمئی و لنده شناسایی و برخورد قاطع با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

موسوی یادآور شد: این افراد سودجو وفرصت طلب که به نظر می‌رسد دارای کوره زغال در مناطقی از شهرستان بهمئی و شهرستان بهبهان استان خوزستان هستند ظرف سال‌های گذشته تاکنون و به گفته مسئولان امر افزون بر سه هزار اصله درخت بلوط و جنگل‌های این استان را با هدف تهیه زغال قطع کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد: باتوجه به بررسی‌ها این افراد پس از تهیه زغال در کوره‌های زغالی شهرستان بهمئی اقدام به فروش آنها در مناطقی از استان خوزستان و حتی صادرات به برخی از کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس می‌کنند.

وی افزود: این افراد که تعدادشان به حدود بالای 20 نفر می‌رسند شناسایی شده‌اند و به زودی با حکم قضایی برخورد قاطع و قانونی با آنها نیز صورت خواهد گرفت.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 38 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

این استان همچنین دارای 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.

ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: