« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
وزیر اقتصاد قرقیزستان گفته است که این کشور هیچ محدودیتی در پاسخ به جنگ تجاری روسیه و ایالات متحده، برای کالاهای آمریکایی اعمال نخواهد کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از 24.کی‌جی، اولگ پانکراتوف، وزیر اقتصاد قرقیزستان صبح امروز طی جلسه‌ای در پارلمان این کشور اعلام کرد که قرقیزستان هیچ محدودیتی را بر کالاهای آمریکایی در پاسخ به تحریم‌های تجاری اعمال شده علیه روسیه اعمال نخواهد کرد.

اسحاق ماسالیف، مساله تحریم‌ها را در پارلمان مطرح کرد.

وی با یادآوری این که ایالات متحده عوارض گمرکی را برای واردات کالاها از بسیاری از کشورها اعمال کرده است، در خصوص پاسخ قرقیزستان نسبت به این اقدامات سوالی مطرح کرد.

پانکراتوف در پاسخ به این سوال تاکید کرد: خیر، قرقیزستان پاسخی به این اقدامات ایالات متحده نخواهد داد. این مساله‌ای دوجانبه بین روسیه و آمریکا است. از آنجایی که این محدودیت‌ها به صورت مستقیم علیه ما اعمال نشده است، لذا پاسخی به آن نخواهیم داد. این از حقوق سازمان تجارت جهانی است، تا زمانی که یکی از کشورها اقدامات محدودکننده‌ای را اعمال می‌کند، پس از آن طرف دیگر پاسخ مشابهی بدهد. چنین مواردی علیه ما صورت نگرفته. اگر ما اقدامی کنیم، ممکن است پاسخی دریافت کنیم، اما نیازی به آن نداریم. در مجموع ما در حال صحبت پیرامون نگرانی‌ها در خصوص مسائل امروز کشور که در حال وقوع هستند، هستیم. قوانین مشخصی در سازمان تجارت جهانی وجود دارد، که اکنون از آن‌ها تخطی شده. دو طرف این قوانین را زیر پا گذاشته‌اند.

وزیر اقتصاد این جمهوری آسیای مرکزی همچنین اظهار داشت: سهم قرقیزستان در درآمدهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا سال 2019 تغییر نخواهد کرد.

به گفته وی، هنگام عضویت قرقیزستان در این اتحادیه، سهم این کشور در خزانه اتحادیه 1.9 درصد حجم پرداخت‌های گمرکی بوده است و برای 3 سال ثابت می‌باشد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که روش محاسبه مجدد سهم کشورها از کل درآمد هنوز مشخص نشده است، سهم 1.9 درصدی برای ما نیز در نظر گرفته شد. جریان درونی پول به بودجه از خزانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا به میزان گردش مالی بستگی دارد. کل درآمدهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از عوارض گمرکی واردات کالا از کشورهای ثالث به گونه‌ای توزیع شده که سهم قرقیزستان 1.9 درصد، ارمنستان 1.11 درصد، بلاروس 4.55 درصد، قزاقستان 7.11 درصد و روسیه 85.32 درصد است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده عوارض گمرکی بر کالاهایی از روسیه، اروپا و چین اعمال کرده بود. تحلیل‌گران بر این عقیده‌اند جنگی تجاری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال وقوع است. اروپایی‌ها به هیچ وجه از سیاست‌های حمایتی ترامپ که باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی به شرکت‌های اروپایی شده، راضی نیستند. روسیه نیز در این راستا ابراز تمایل کرده تا در این اختلاف تجاری در سازمان تجارت جهانی به اتحادیه اروپا بپیوندد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: