« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
رئیس انجمن جامعه شناسی ایران:
رئیس انجمن جامعه شناسی ایران گفت: بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است.
به گزارش به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ به نقل از ایرنا، حسین سراج زاده روز چهارشنبه در سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: برخی از مسائل اجتماعی مانند از هم گسیختگی خانواده، خودکشی و طلاق بر اساس آمارهای اعلام شده رشد داشته است.

وی ادامه داد: برخی دیگر از مسائل اجتماعی مانند ترافیک و فساد مزمن و ماندگار شده است و شادابی جامعه ایران را گرفته است.

سراج زاده ادامه داد: برخی از مسائل اجتماعی هم به مرزهای بحران تبدیل شده و به ابرچالش مبدل گشته است مانند قانون‌گریزی، آلودگی هوا و خشکی سرزمین.

رئیس انجمن جامعه شناسی ایران گفت: نحوه مواجهه با مسائل اجتماعی و فرایند تشکیل آنها از جنس اجتماعی هستند و باید به صورت جدی به آنها پرداخته شود.

وی تأکید کرد: برخی از مسائل و آسیب های اجتماعی نیز به صورت نامتعارف در جامعه ظهور پیدا کرده است مانند آزارهای جنسی که در دبیرستانی در تهران شاهد بودیم یا آزار و اذیت هایی که به برخی از دختران در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

این جامعه شناس ادامه داد: در حال حاضر به صورت نا به هنجار با این نوع مسائل و آسیب های اجتماعی مواجه هستیم.

سراج زاده گفت: در دو سال گذشته در بالاترین سطوح حکومتی توجه به مسائل اجتماعی ایران انجام شده است.

رئیس انجمن جامعه شناسی ایران تصریح کرد: اما اگر این توجه همراه با شناخت و رویکرد نباشد فقط منجر به شکل گیری دستگاه های موازی و اتلاف منابع مالی و انسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد برای توفیق و حل مسائل اجتماعی نیازمند حکمرانی دانش بنیاد هستیم.

سراج زاده تاکید کرد: برای توفیق حل مسائل اجتماعی نیازمند همکاری بین دانشگاه، نهاد قدرت و حوزه عمومی هستیم و این امر لازم و ضروری است اگر بین این سه حوزه رابطه شکل نگیرد نتیجه ای نیز حاصل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد این رابطه باید تغییرات در رویکردها ایجاد شود در غیر این صورت انباشت مسائل حل نشده اجتماعی در جامعه را شاهد خواهیم بود که جامعه را درگیر مسائل حل نشده خواهد کرد.

رئیس انجمن جامعه شناسی ایران در پایان سخنانش یاد و خاطره جامعه‌شناس پیشکسوت دکتر امین قانعی راد را گرامی داشت و گفت: دکتر قانعی راد جامعه شناسی بود که همواره معتقد به ارتباط در دانشگاه، نهاد قدرت و نهادهای عمومی بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در انجمن جامعه شناسی ایران بتوانیم مسیر دکتر قانعی راد را ادامه دهیم.

سراج زاده اعلام کرد: در جوامع بین المللی نیز با ارسال پیام های تسلیت یاد و خاطره دکتر قانعی راد را گرامی داشتند که از این جمله می توانیم به انجمن جامعه شناسی بین المللی اشاره کنیم.

وی بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری برخی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در حوادث اغتشاشات دی ماه سال گذشته گفت: از همین جا از مسئولان قضایی درخواست می‌کنیم و امیدواریم که احکام این دانشجویان تجدیدنظر شود و تخفیف یابد.

سومین همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران صبح امروز - چهارشنبه - در سالن ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار و تا فردا پنج شنبه نیز ادامه دارد.

در سومین همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران نشست‌های تخصصی همچون مسائل و آسیب های اجتماعی زنان، نقد و ارزیابی سیاست گذاری در حوزه آسیب های اجتماعی، سلامت روانی و اجتماعی، مسائل و آسیب های اقتصادی، آسیب های حوزه خانواده، آسیب ها و مسائل جمعیتی، آسیب های شهری با تاکید بر شهرهای جدید، تجارب سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی و همچنین نشست تخصصی رسانه‌ها، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه این همایش نیز عصر پنجشنبه در سالن ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور اساتید و مدعوین برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: