« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
حسین علی پور
تعرض و تجاوز جنسی به کودکان و نوجوانان­(­پسر و دختر­) به دلیل بیماری روانی جنسی یا همان پدوفیلیا و متعرضان جنسی­، که در مردان شایع تر و در زنان هم بعضا دیده می شود­!­(­به صورت لمس برای تحریک و ارضاء­) و همچنین به خاطر تمایل جنسی زیاد برخی افراد و به صورت موردی مصرف مشروبات اتفاق می افتد­.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حسین علی پور فیروزآباد: ابتدا گلایه ای داشته باشیم به "­برخی­" رسانه ها که بیشتر از حصول اطمینان از جزئیات خبر­، منافع خود را می بینند در آب و تاب دادن خبرها با هدف جذب مخاطب و آمار بازدید بیشتر­؛ و ناخواسته به قیمت خدشه دار شدن وجهه ی برخی اقشار جامعه­!! همچنین گلایه به آن دسته از مسئولینی که بعضی مشکلات و پیش آمدهای فرهنگی و اقتصادی مردم را دست آویز اهداف سیاسی و اقتصادی خود می کنند­!­(­مانند موضوع تعرض جنسی و ربط دادن آن به مخالفت دلسوزان فرهنگ و تربیت کشور با سند تحمیلی­2030 که آموزش های جنسی فراتر از فرهنگ ما­، بخش کوچکی از آن است­)­!!­./

تعرض و تجاوز جنسی به کودکان و نوجوانان­(­پسر و دختر­) به دلیل بیماری روانی جنسی یا همان پدوفیلیا و متعرضان جنسی­، که در مردان شایع تر و در زنان هم بعضا دیده می شود­!­(­به صورت لمس برای تحریک و ارضاء­) و همچنین به خاطر تمایل جنسی زیاد برخی افراد و به صورت موردی مصرف مشروبات اتفاق می افتد­.

هر کسی چه مرد و چه زن با هر موقعیت اجتماعی و شغلی­، با خصوصیات احتمالی که در بالا اشاره شد­، می تواند برای فرزندان مان آسیب ایجاد کند­؛ چرا­که سوابق اتفاقات گذشته­، مواردی از "­معدود­" معلمین و مربیان فرهنگی آموزشی و بعضا به ظاهر مذهبی­، سرایه دار و پرستار­، راننده سرویس­، همسایه و دوستان­، بستگان و افراد غریبه را در خود جای داده است­؛ البته اضطراب و حساسیت بیش از حد روی افراد و موضوع­، مطلقا توصیه نمی شود و همه را نباید به یک چشم دید و تا حصول اطمینان نباید قضاوت و اقدام کرد­!!

توجه داشته باشیم که روش های فریب بچه ها می تواند متفاوت­، جذاب و غافل کننده باشد­!! لازم است بدون رودربایستی و البته با شرایط و رفتاری که فرزندان مان شرم و مقاومت نشان ندهند­، آموزش های لازم را بدهیم­؛

از سه سالگی تا نوجوانی­، متناسب با فهم و برخی حریم هایی که سن و جنسیت آنان ایجاب می کند­، تفهیم کنیم که جز خودش­، پدر و مادر و پزشک­(­در موارد اضطرار­) هیچ کس به هیچ عنوان اجازه ندارد به قسمت های خاص بدنش دست بزند­!! دقت در شناخت افراد و رفتار آنان­، و انواع لمس را به آنان گوشزد کنیم­:

لمس خوب و مُشوِقانه­(­زدن دست به سر و شانه­، تشویقی­)

لمس بد و خشن­(­برخورد فیزیکی و کتک­)

لمس فریبنده و مخفیانه از دیگران­(­با کلمات لطیف و تحریک احساسات برای جذب آنان­)

در موارد مشکوک­، ابتدا با تذکر ملایم به فرد متعرض و در صورت توسل به زور­، با صدای بلند و مراجعه به افراد مطمئن­، صحنه را ترک کنند و به خانواده اطلاع دهند­.­.­.

مهم­: ادعا و اِسرار به رازداری توسط فرد تعرض کننده­، شیوه فریب آنان است­!! راز خوب و راز بد را برای فرزندان تان روشن کنید و بگویید رازی که ما را مضطرب و افسرده می کند­، نه تنها رازداری نیست بلکه آبرو و آینده شخصی­، خانوادگی و اجتماعی ما را با خطر جدی مواجه می کند­!!

اگر در فرزندان مان موردی احساس کردیم­، با شرایط و رفتاری که اشاره شد­(­عدم ایجاد ترس­، شرم و مقاومت­) از آنان بخواهیم که راحت با ما در میان بگذارند­.­.­. و شما هم با رفتارتان تضمین نشان دهید که موضوع فاش نخواهد شد و با ملایمت و اعمال احتیاط و قانون مشکل را حل خواهید کرد­.

رودکوف گهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: