« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
صادق توکلی کورایم
خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ ها و صحراها می روید و دارای برگ هایی با بریدگی زیاد و گل های زرد روشن از تیره شب بو می باشد.خاکشیر

پایگاه خبری آوای رودکوف- صادق توکلی کورایم:خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ ها و صحراها می روید و دارای برگ هایی با بریدگی زیاد و گل های زرد روشن از تیره شب بو می باشد.خاکشیر

از گل‌ها و برگ‌های این گیاه می‌توان برای رفع بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین ث بهره گرفت.

اندام دارویی گیاه خاکشیر، دانه خاکشیر است که در میوه‌های خورجین و باریک قرار دارد.

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

یکی از خواص مهم خاکشیر کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، به این ترتیب که، خاکشیر یخ مال در آب سرد به دلیل اینکه کیفیت قابض پیدا می‌کند و یک داروی ضد اسهال است، اما خاکشیر در آب جوش به دلیل اینکه لینت را افزایش می‌دهد، یک داروی ضد یبوست است.


خاکشیر را سوزانده و از دود حاصل از آن به صورت موضعی برای ضد عفونی و همچنین تسکین درد دندان استفاده می کنیم، حتی برای زخم های عفونی نیز می توان از این حالت خاکشیر بهره برد.

خاکشیر دارای تعدادی از اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک است.

برای برطرف کردن جوش های صورت که بعلت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا بمدت دو هفته آن را میل میل کنید تا جوشها از بین برود.

افراد لاغر و کسانی که تمایل به افزایش وزن دارند، مصرف خاکشیر با شیر صبح ناشتا درمان لاغری و افزایش وزن را در پی خواهد داشت.
صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

رودکوف کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: