« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
پایگاه خبری آوای رودکوف:مامه بابا تیام به همان اندازه که مدت زمان کوتاهی در باشگاه استقلال توپ زد به اندازه چندین برابر بازیکنانی که سالها برای این تیم توپ زدند خبرساز شد!

 مشرق نوشت – مامه بابا تیام وقتی پس از بیش از 6 ماه خانه نشینی به تهران و تیم استقلال آمد هرگز تصورش را نمی کرد در فاصله 19 بهمن 1396 تا نهم خرداد 1397 تا این حد خبر، عکس، گزارش و مصاحبه از او در فضای اینترنت منتشر شود! تصور نمی کرد به سرعت به قلب میلیونها استقلالی دو آتشه راه یافته و حتی برخی مدیران باشگاهی عرب زبان کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس را  نیز خواهان به خدمت گیری خود ببیند!

در روزهای اخیر حرف و حدیثهای زیادی پیرامون این بازیکن مطرح شد:

    از سفر او به کویت برای دریافت ویزای عربستان برای انتقال خانواده اش به مکه و زیارت خانه خدا گرفته تا خبر جعلی عقد قراردادش با نادی الکویت! سفر مدیرعامل باشگاه استقلال به ترکیه هم که در نوع خود سوژه بسیاری از رسانه ها شد! پیرامون همین مسایل بود. اتفاقی نادر که کمتر نمونه ای در سطح باشگاهی دیده بودیم! همه این اتفاقات برای این بود که این بازیکن دراستقلال بماند!

تقاضای بی پایان هواداران از یکسو و نتایجی که استقلال در دوران حضور مامه تیام در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بدست آورد از سوی دیگر باعث شد تا مسئولان این باشگاه برای حفظ این الماس سیاه سنگالی دست به هر کاری بزنند! حتی تا آنجا که رقم پیشنهادی شان به تیام را برای اولین بار در تاریخ باشگاه استقلال تا مرز "یک میلیون دلار" بالا بردند!

    از یک منبع کاملا موثق در باشگاه استقلال(که نامش نزد ما محفوظ است) در همین ارتباط مطلع شدیم باشگاه کویتی هم برای در اختیار گرفتن این بازیکن حاضر بوده عین همین مبلغ را به تیام بپردازد اما فعلا تیام آن را نپذیرفته است.

تیام با استقلال قرارداد دارد و شاید تنها برگ برنده مدیران استقلال در این روزها همان قراردادهای شش ماهه ای است که در بهمن ماه سال گذشته با تیام منعقد شد. تیام برای جدایی از تیم ایرانی باید رقم 200 هزار دلار بابت حق فسخ به استقلال بپردازد که در اینصورت رقم دریافتی او از باشگاه کویتی به 800 هزار دلار تقلیل می یابد. این در حالی است که طرف ایرانی (افتخاری و توفیقی - مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه استقلال) از پرداخت یک میلیون دلار به وی برای یک فصل خبر داده و این را قطعا اعلام کرده اند. این یعنی 200 هزار دلاری که تیام باید بابت فسخ قرارداد بدهد در جیبش می ماند ضمن اینکه او با استقلال علاوه بر اینکه در مرحله پایانی لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند فصل بعد نیز بار دیگر در این لیگ حضور خواهد داشت.

    یکی دیگر از اتفاقات مثبت درباره تیام که احتمال ماندنش در استقلال را بیشتر می کند خروج از کویت بعد از حدود 10 روز اقامت در این کشور بدون بستن قرارداد یا حتی یک امضا با باشگاه کویتی بود! اتفاقی که اگر حتی در حد یک دورهمی دوستانه هم رخ می داد قطعا عکس و تفصیلاتش تا امروز بارها در رسانه های رسمی و غیر رسمی باشگاه کویتی منتشر می شد ولی این بازیکن در نهایت دو روز پیش (سه شنبه 8 خرداد) از کویت راهی سنگال شد.

شنیده می شود او پیش از ترک کویت تماس تلفنی هم با وینفرد شفر داشته و خبر خوشحال کننده ای به او داده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: